ژاپن با افزایش موارد بی اشتهایی عصبی در سه سال اخیر روبرو بوده است

یک نظرسنجی توسط یک موسسه مرتبط با دولت ژاپن  نشان می‌دهد که تعداد کودکان ژاپنی مبتلا به بی‌اشتهایی عصبی، یک اختلال خوردن، در سومین سال پس از شیوع کووید-۱۹ بالا باقی مانده است.
بی اشتهایی عصبی اختلالی است که در آن افراد به دلیل رژیم غذایی سختگیرانه و رفتارهای جبرانی شدید، وزن بدنشان به طور غیرعادی پایین است. افرادی که از این عارضه رنج می برند با خطراتی روبرو هستند که زندگی روزمره آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.

برای این نظرسنجی، این مرکز بین آوریل تا ژوئن سال جاری پرسشنامه هایی را به ۳۱ بیمارستان در سراسر کشور ارسال کرد.بر اساس این نظرسنجی، تعداد بیماران به ۲۷۶ نفر رسید که ۴۰ درصد نسبت به سطح ۱۹۹ نفر سال ۲۰۱۹ افزایش داشت، که پسران ۳۱ نفر و دختران ۲۴۵ نفر بودند.

تعداد موارد بی اشتهایی عصبی در میان کودکان در سال ۲۰۲۰نسبت به سال ۲۰۱۹، حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است. طبق این نظرسنجی توسط مرکز ملی بهداشت و توسعه کودک ژاپن، موارد در سال ۲۰۲۲، ۴۰ درصد بیشتر از سطح سال ۲۰۱۹، قبل از همه گیری کرونا ویروس بوده است.

داده ها با استفاده از یک آمار متفاوت از پاسخ های معتبر نشان داد که تعداد کودکانی که به تازگی به دلیل بی اشتهایی عصبی در بیمارستان بستری شده اند در سال ۲۰۲۲ به ۱۸۳ نفر رسید که حدود ۶۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

دولت ژاپن براساس قانون کنترل بیماری‌های عفونی در ماه مه امسال، COVID-19 را به کلاس ۵، که شامل آنفولانزای فصلی نیز می‌شود، کاهش داد و محدودیت‌های حرکتی مرتبط با کروناویروس جدید برداشته شده است. با این حال، مشخص نیست چه زمانی تأثیرات جسمی و روانی این بیماری همه گیر طولانی مدت از بین خواهد رفت. این مرکز همچنان خواستار توجه دقیق به کودکان است.

منبع:

https://www.japantimes.co.jp

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا