چگونه چرخه پرخوری-پاکسازی را در بولیمیا متوقف کنیم؟

وقتی فردی با چرخه پرخوری-پاکسازی دست و پنجه نرم می کند، شکستن آن دشوار است. اغلب برخی از ابزارها برای مدتی کار می کنند و سپس فرد به همان رفتارها باز می گردد. دانستن اینکه چگونه چرخه پرخوری عصبی را بشکنید می تواند به فردی که با اختلال خوردن دست و پنجه نرم می کند کمک کند تا بهبود یابد.

راه هایی برای شکستن چرخه پرخوری-پاکسازی

شکستن چرخه پرخوری-پاکسازی می تواند دشوار باشد اما غیرممکن نیست. تمرکز روزانه برای از بین بردن تمایل به پاکسازی و به تأخیر انداختن آن می‌تواند به فرد کمک کند به آرامی تعداد دفعات پاکسازی در روز یا در هفته را کاهش دهد و در نهایت منجر به توقف چرخه شود. اول از همه یک دفترچه روزانه بردارید از غذاهای خورده شده، هر گونه پرخوری که رخ می دهد و تعداد دفعات پاکسازی یادداشت برداری کنید. پس از چند روز یادداشت برداری، فرد می‌تواند سخت ترین و مشکل سازترین زمانی را که در روز با آن مواجهه بوده است را دریابد این امر می تواند برای پیش بردن روند بهبودی بسیار مفید باشد.

معمولا اکثرا عصرها و شب ها را به عنوان زمانی که با پرخوری و پاکسازی مواجه هستند ذکر می کنند. بسیاری از مردم گزارش می دهند که در هنگام پرخوری تمایل به مصرف غذاهای پر کربوهیدرات، چربی بالا و غذاهای راحت دارند. پاکسازی معمولاً مستقیماً پس از پرخوری انجام می شود. اغلب هم پرخوری و هم پاکسازی مخفیانه انجام می شود. ملاقات یا تماس با متخصص و به اشتراک گذاشتن دفترچه یادداشت و علائمی که داشته اید می تواند در ایجاد مهارت های مقابله ای بسیار مفید باشد. یعد از یادداشت برداری کار بر روی کاهش استرس در زندگی‌تان می‌تواند تأثیر فوری بر بروز علائم شما داشته باشد. در یک کلاس یوگاشرکت کنید، پیاده روی ملایم انجام دهید و یا اگر از نظر پزشکی مشکلی ندارید یک تمرین بیشتر مبتنی بر ورزش های هوازی انجام دهید. به طور معمول، بیشتر تمرین‌های مدیتیشن برای متعادل کردن بدن و ذهن بسیار مفید هستند و به فرد این امکان را می‌دهند که بتواند در لحظه با خودش ارتباط برقرار کند.

غالباً در چرخه‌های پرخوری-پاکسازی احساس و ارتباط با خود یا دیگران کم می شود. برای شکستن این چرخه، مهم است که قبل، حین و بعد از غذا خوردن حواس‌تان به خودتان باشد.

چرخه پرخوری-پاکسازی را در بولیمیا

 

سومین قدم در شکستن جرخه پرخوری-پاکسازی ارتباطات است، بیرون بروید و با دیگران ارتباط برقرار کنید. حفظ روابط اجتماعی نیز برای بهبودی فرد از اختلال خوردن خود مهم است.ارتباط برقرار کردن با حس دلگرمی در جمعی که در مورد غذا، رژیم غذایی کاهش یا افزایش وزن صحبت نمی کنند برای بهبودی فرد بسیار ضروری است. یادگیری اینکه چگونه خودتان باشید بدون اختلال خوردن بخشی از روند بهبودی برای کسانی است که با پرخوری عصبی دست و پنجه نرم می کنند.

در پایان، کار با یک تیم درمانی، کاهش استرس، حفظ سیستم های حمایتی مثبت، و همچنین پیگیری روند درمان، همه راه هایی برای کاهش چرخه پرخوری-پاکسازی هستند. با این ابزار و تیم درمان بالینی شما، بهبودی امکان پذیر است.

قبل از شروع درمان پرخوری یا پرخوری عصبی میتوانید با

 تهیه برنامه غذایی پرخوری عصبی از اینجا

بمدت دوهفته شروع درمان را امتحان نمایید. این برنامه غذایی تا حدود زیادی پرخوری اولیه را متوقف می کند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا