درمان پرخوری عصبی با فلوکستین نی نی سایت

درمان پرخوری عصبی با فلوکستین نی نی سایت؟

این عبارتی است که متاسفانه توسط بسیاری از کاربران ایرانی جست و جو می شود. اگرچه تجربه درمانجویان از درمان پرخوری عصبی با فلوکستین ممکن است مفید باشد، اما به همان اندازه ممکن است خطرناک باشد. تجویز فلوکستین باید توسط روانپزشک صورت گیرد. در برخی افراد تجویز فلوستین حتی ممکن است عوارض ناگواری بر جای بگذارد. مثلا اگر فردی مبتلا به اختلال افسردگی دو قطبی باشد، تجویز این دارو بتنهایی میتواند منجر به بدتر شدن حال درمانجو و شعله ور شدن یک دوره شیدایی شود. ناراحتی های گوارشی و سندروم سروتونین نیز میتواند از جمله عوارض دیگر مصرف نابجای فلوکستین باشد.

در حالی که مسلماً تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع مورد نیاز است، فلوکستین برای درمان بولیمیا تأیید شده است، اگرچه زمانی که با سایر درمان‌های روان درمانی ترکیب شود، بهترین کارایی را دارد.شواهد مربوط به اثربخشی آن متفاوت به نظر می رسد، اگرچه به طور حکایتی به مردم کمک کرده است بر پرخوری عصبی غلبه کنند. همچنین می تواند به کاهش علائم سایر مشکلات سلامت روانی که ممکن است با درمان پرخوری عصبی تداخل داشته باشد، کمک کند.

فلوکستین چیست؟

ماده فعال پروزاک، داروی فلوکستین است.  این یک داروی ضد افسردگی است که برای درمان چندین بیماری روانی استفاده می شود، از جمله:

این دارو در دسته ای از داروها به نام مهارکننده های بازجذب سروتونین (SSRIs) قرار دارد که نحوه جذب سروتونین در مغز را تغییر می دهد. سروتونین یک ماده شیمیایی کلیدی است که می تواند بر خلق و خو و موارد دیگر تأثیر بگذارد. هنگامی که این داروها به درستی استفاده شوند، می توانند به فرد کمک کنند تا تعادل روانی بهتری نسبت به آنچه که مغز به طور طبیعی به تنهایی به دست می آورد، حفظ کند.

چگونه از فلوکستین در درمان پرخوری عصبی استفاده می شود؟

به همه سوالات پیرامون اینکه چرا فلوکستین و داروهای مشابه می توانند به درمان پرخوری عصبی کمک کنند به طور کامل پاسخ داده نشده است. در بررسی مطالعات بی اشتهایی عصبی، یک اختلال خوردن مشابه اما مسلماً متفاوت، محققان برخی از این سؤالات را بررسی کردند و بسیاری از پاسخ های آنها احتمالاً در مورد پرخوری عصبی نیز صدق می کند.

آیا فلوکستین می تواند بولیمیا را درمان کند؟

معمولاً دارو به تنهایی نمی تواند بولیمیا را درمان کند، اما گاهی اوقات می تواند به عنوان یک درمان مکمل مفید باشد. یک مطالعه نسبتاً اولیه در دهه ۲۰۰۰ نشان داد که فلوکستین، دارویی که نام تجاری داروی پروزاک را تشکیل می‌دهد، به عنوان مداخله‌ای برای بیمارانی که تنها به روان‌درمانی به اندازه کافی پاسخ نمی‌دهند، مفید بود.

مصرف فلوکستین همراه با درمان به چندین نفر کمک کرد تا نارضایتی بدن را کاهش دهند. آنها همچنین اغلب کاهش خطر عود داشتند. فلوکستین برای درمان بولیمیا توسط FDA تایید شده است. بسیاری از کارشناسان و بیماران آن را  با دوز توصیه شده ۶۰ میلی گرم در روز برای بزرگسالان در بهبود علائم بولیمیا مفید دانسته اند.

به طور کلی نباید از داروهای ضد افسردگی به عنوان بخشی از درمان پرخوری عصبی برای جوانان استفاده شود. همچنین قابل توجه است که SSRI ها به طور خاص مفید هستند، در حالی که داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای و مهارکننده های مونوآمین اکسیداز برای درمان بولیمیا توصیه نمی شوند و بوپروپیون کاملاً منع مصرف دارد.

آیا داروهای خاصی برای درمان پرخوری عصبی وجود دارد؟

هیچ دارویی منحصراً برای درمان پرخوری عصبی یا سایر اختلالات خوردن وجود ندارد، فلوکستین تنها دارویی است که توسط FDA برای درمان پرخوری عصبی تایید شده است.

سایر داروها ممکن است برای مسائل مربوط به سلامت روان که اغلب همراه با اختلالات خوردن هستند، مانند اختلال وسواس فکری جبری (OCD)، افسردگی و اختلالات هراس استفاده شوند. به‌طور غیرمستقیم، داروهایی که می‌توانند به بیمار در کنترل این اختلالات کمک کنند، ممکن است درمان موفقیت‌آمیز بولیمیا را آسان‌تر کنند.

بعید است که هرگز دارویی وجود داشته باشد که بولیمیا را “درمان” کند، به این معنا که فرد آن را مصرف می کند و برای کنترل علائم و بهبود سلامت خود نیازی به درمان بیشتری ندارد. هیچ درمانی برای بولیمیا یا سایر اختلالات خوردن وجود ندارد. اما، مانند سایر بیماری‌های مزمن، بولیمیا را می‌توان به‌طور مؤثری درمان کرد و علیرغم اینکه هیچ درمانی وجود ندارد، تا آخر عمر آن را مدیریت کرد.

فلوکستین زمانی که با سایر درمان‌های مبتنی بر گفتار ترکیب می‌شود، بهترین عملکرد را دارد که به بیماران کمک می‌کند یاد بگیرند که چگونه خود و غذا خوردن خود را پیکربندی کنند. آنها می توانند یاد بگیرند که چگونه رفتار خود را به الگوهای سالم تر در درمان تغییر دهند.

چه  برنامه درمانی موثر پرخوری عصبی وجود دارد؟

یک درمان موثر پرخوری به فرد کمک می کند تا به الگوی پایداری از رفتارهای سالم دست یابد، مانند خوردن یک رژیم غذایی سالم و حفظ وزن و تصویر بدنی سالم، و اجتناب از رفتارهای ناسالم، مانند پرخوری و پاکسازی.

هم بزرگسالان و هم نوجوانان از درمان فردی سود می برند، جایی که یک متخصص به افراد کمک می کند تا عوامل موثر در پرخوری عصبی را مشخص کنند. آنها همچنین ممکن است از پیوستن به یک گروه پشتیبانی خودیاری که در آن می توانند با دیگرانی که در حال بهبودی هستند صحبت کنند نیز سود ببرند.

درمان شناختی رفتاری

درمان شناختی رفتاری (CBT) مفید است، که شامل کار با یک درمانگر برای کشف آنچه آنها را به انجام پاکسازی و سایر رفتارهای ناسالم مرتبط با پرخوری عصبی سوق می دهد، استد. سپس، درمانجو ممکن است با یک درمانگر کار کنند تا بهترین راه ها را برای اصلاح افکار و رفتارهای خود برای دستیابی به یک سبک زندگی سالم تر تعیین کنند.

خانواده درمانی

افراد جوان اغلب از خانواده درمانی سود می برند، شکلی از گروه درمانی که در آن فرد و خانواده مستقیم خود با یک درمانگر صحبت می کنند تا بفهمند پرخوری عصبی چگونه بر همه افراد تأثیر گذاشته است و بهترین راه ها برای کمک به بهبودی فرد است. بزرگسالان نیز می توانند از این درمان بهره مند شوند، به خصوص اگر با خانواده ای زندگی می کنند که تا حد زیادی حمایت کننده هستند اما بهترین راه های کمک را نمی دانند. از آنجایی که اعضای خانواده اغلب حیاتی ترین بخش سیستم حمایتی یک فرد هستند، خانواده درمانی می تواند بسیار مهم باشد.

دارو

داروها می توانند در روند بهبودی مفید باشند، اگرچه معمولا برای کودکان اینطور نیست. علاوه بر کمک مستقیم، داروها ممکن است به فرد کمک کنند تا شرایط خاصی مانند اضطراب، افسردگی، فوبیا و غیره را مدیریت کند که در بهبودی او اختلال ایجاد می‌کند و/یا به کیفیت زندگی او آسیب می‌زند.

ممکن است شما برای دیدن تجربیات دیگران جستجوی (( درمان پرخوری عصبی با فلوکستین نی نی سایت )) را انجام داده باشید. اما چیزی که میتواند به شما کمک کند تجربیات درمانگران زبده و توانمند خواهد بود. برای رزرو نوبت ویزیت جهت درمان پرخوری عصبی میتوانید به صفحه رزرو نوبت مراجعه نمایید.

قبل از شروع درمان پرخوری یا پرخوری عصبی میتوانید با

 تهیه برنامه غذایی پرخوری عصبی از اینجا

بمدت دوهفته شروع درمان را امتحان نمایید. این برنامه غذایی تا حدود زیادی پرخوری اولیه را متوقف می کند.

منبع:

https://bulimia.com/bulimia-treatment/medications/prozac/

 

2 دیدگاه دربارهٔ «درمان پرخوری عصبی با فلوکستین نی نی سایت»

  1. سلام عرض میکنم ببخشید من بعضی وقتا دچار پرخوری عصبی میشم میخواهم فلوکستین بخورم نمی دونم که چکار کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا