جراحی بای پس معده و اختلالات خوردن

در حالی که انتخاب جراحی بای پس معده ممکن است راه حلی بهینه برای چاقی به نظر برسد، اما این تصمیمی است که نباید ساده گرفته شود. انجام عمل جراحی بای پس بدون خطرات و چالش های زیادی نیست. انتخاب راهکار جراحی بای پس معده هیچ رفتار غذایی قبلی را که ممکن است در وهله اول به افزایش وزن یا نوسان منجر شده باشد را حل نمی کند، و مهم است که قبل از جراحی به مشکلات زمینه ای بالقوه رسیدگی شود.

افراد بیشتری در سراسر کشور با چاقی و عوارض جانبی چاقی دست و پنجه نرم می کنند. علاوه بر این، ننگ فزاینده ای که به دلیل تمرکز بیش از حد بر چاقی ایجاد شده است، ملت ما شرم و گناه قابل توجهی را برای کسانی که ممکن است چاق باشند ایجاد کرده است.

روی آوردن به بای پس معده

بسیاری از افراد در جستجوی راهی برای دستیابی به وزن و تصویر بدنی مطلوب تر، به جراحی بای پس معده به عنوان یک راه حل کاهش وزن روی می آورند. برخی از افراد می‌بینند که پزشکان یا سایر متخصصان بهداشت به این گزینه اصرار می کنند، در حالی که دوستان، اعضای خانواده یا حتی فشارهای اجتماعی ممکن است بر تصمیم برای انجام بای پس معده تأثیر بگذارد.

 

چالش های جراحی چاقی

چالش های دیگر در مورد جراحی بای پس معده حول این موضوع است که چگونه یک فرد می تواند بعد از جراحی غذا بخورد. در حالی که انواع مختلفی از جراحی های چاقی با نیازهای متفاوت پس از جراحی وجود دارد، اکثر جراحی های چاقی ظرفیت غذایی را که فرد قادر به مصرف آن است به شدت محدود می کند.

برای فردی که ممکن است یک اختلال خوردن از قبل وجود داشته باشد، مانند اختلال پرخوری، یا حتی ممکن است مستعد ابتلا به اختلال خوردن باشد، کنترل محدودیت های بعد از جراحی چاقی می تواند دشوار باشد و حتی باعث ایجاد مشکلات شدیدتر شود.

در برخی موارد، علائم فیزیکی مانند تهوع/استفراغ، سوء جذب، اسهال و موارد دیگر می تواند ایجاد شود. درک بسیاری از عوارض مختلف که به طور بالقوه می تواند ایجاد شود، مهم است.

اغلب پس از جراحی، یک پیامد معمول استفراغ به دلیل بسته شدن کیسه معده توسط برخی مواد غذایی است، اما می تواند به روشی برای کنترل وزن تبدیل شود و به پرخوری عصبی یا بی اشتهایی عصبی تبدیل شود.

در حال حاضر جراحی چاقی موثرترین راه برای کاهش وزن در موارد با وزن بسیار بالاست است. اختلالات خوردن می تواند اثربخشی جراحی را پیچیده کند. درمان پس از جراحی شامل مداخلات غذایی متفاوت با مداخلات غذایی با اختلالات خوردن است. افراد چاق به دلیل تغییرات فیزیکی بدن که به دلیل جراحی رخ داده است، به درمان متفاوتی نسبت به افراد مبتلا به اختلالات خوردن نیاز دارند.

جراحی اندازه معده را تغییر می‌دهد، بنابراین نمی‌توان وعده‌های غذایی منظم خورد، و کسانی که وزن زیادی از دست داده‌اند و دچار بی‌اشتهایی شده‌اند، درمان نمی‌تواند شامل رژیم افزایش وزن معمولی باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا