۳ راه حل برای سندرم پای بی قرار

تعدادی از داروها را می توان برای بیماران سندرم پای بی قرار تجویز کرد، از جمله مکمل های آهن یا منیزیم، داروهای ضد تشنج، گاباپنتین اناکاربیل و بنزودیازپین ها. در حالی که دارو می تواند به ویژه برای علائم شدیدتر مفید باشد، برخی از تغییرات سبک زندگی سالم نیز وجود دارد که می توانید ابتدا برای کمک به درمان سندرم پای بی قرار و داشتن خواب آرام مورد نیاز خود، آنها را امتحان کنید.

۱. کافئین یا الکل کمتری مصرف کنید

مصرف کافئین یا الکل خیلی نزدیک به زمان خواب می تواند واقعاً خواب شما را مختل کند. اثرات محرک کافئین ما را بیدار نگه می دارد، در حالی که الکل می تواند به خروپف و همچنین اختلالات خواب جدی تر مانند بی خوابی، اختلالات ریتم شبانه روزی و مدت زمان کوتاه خواب منجر شود.

تعدادی از عوامل سبک زندگی، از جمله مصرف کافئین، نیکوتین، یا الکل می تواند خطر ابتلا به RLS را افزایش دهد یا علائم قبلی را تشدید کند.

انتخاب سبک زندگی سالم بر RLS و تمایل به توسعه آن نیز تأثیر دارد. یک مطالعه نشان داده است شرکت‌کنندگانی که به طور منظم ورزش می‌کردند، وزن طبیعی داشتند و مقدار کمی الکل مصرف می‌کردند، خطر کمتری برای ابتلا به سندرم پای بی‌قرار داشتند. در واقع، بین تعداد عادات سبک زندگی سالم افراد و خطر کمتر ابتلا به RLS ارتباط وجود داشت.

۲. بهداشت مناسب خواب برای بهبود سندرم پای بی قرار

بهداشت خواب مناسب می تواند تفاوت زیادی در کیفیت خواب شما ایجاد کند و همچنین به درمان علائم RLS شما کمک کند. چند تغییر که می توانید برای بهبود بهداشت خواب خود انجام دهید عبارتند از:

• هر روز در ساعت معینی به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید.
  • اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب شما یک محیط خواب راحت است و در صورت لزوم تغییرات مثبت ایجاد کنید. داشتن یک تشک راحت یک نکته کلیدی است. اگر در ۱۰ سال گذشته تشک خود را تعویض نکرده اید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که تشک جدیدی را در نظر بگیرید.
  • حداقل یک ساعت قبل از خواب، تمام وسایل الکترونیکی خود از جمله تلفن، کامپیوتر و تلویزیون را کنار بگذارید.
  • قبل از خواب زمان کافی برای استراحت اختصاص دهید، حمام یا دوش آب گرم می تواند به ویژه در تسکین علائم سندرم پای بی قرار مفید باشد.

3 راه حل برای سندرم پای بی قرار

۳. ورزش کنید

ورزش منظم و متوسط نه تنها می تواند به شما کمک کند ظاهر و احساس خوبی داشته باشید، بلکه می تواند به شما کمک کند تا خوب بخوابید. خیلی نزدیک به زمان خواب خود ورزش نکنید زیرا می تواند به موقع خوابیدن را سخت تر کند. سعی کنید زودتر یا صبح ها ورزش کنید.

اگر فکر می کنید که علائم RLS شما به اختلال خواب یا بدتر شدن یک بیماری زمینه ای، مانند آپنه خواب ربط دارد، با پزشک یا متخصص خواب خود تماس بگیرید. آنها می توانند به شما در تنظیم خواب و تعیین گزینه های درمانی به شما کمک کنند.