گلو درد ناشی از پرخوری عصبی

با توجه به تأثیر فیزیکی پاکسازی، پرخوری عصبی (بولیمیا نروزا) این پتانسیل را دارد که آسیب قابل توجهی به گلو وارد کند.

این عوارض می تواند صحبت کردن را سخت و بلع آن را دردناک کند. و رفتار مکرر حتی می تواند خطر ابتلا به سرطان مری، یک بیماری خطرناک و بالقوه کشنده را افزایش دهد .

گلو 1
رفتار پاکسازی در پرخوری عصبی موجب آسیب به گلو می شود

با این حال، عکس آن نیز صادق است: کاهش یا توقف رفتار پاکسازی در بولیمیا می‌تواند به بهبود یا معکوس کردن بسیاری از این اثرات ناخوشایند و خطرناک کمک کند. نگرانی های بهداشتی در دهان و گلو در افرادی که با بولیمیا یا پرخوری عصبی نوع پاکسازی دست و پنجه نرم می کنند، شایع تر است. به این دلیل که بسیاری از این مسائل ناشی از عوارض ناشی از استفراغ خودخواسته است .

در ابتدا، فردی که درگیر رفتار پاکسازی در بولیمیا می‌شود، ممکن است برای مدت کوتاهی پس از پاکسازی، اثرات مرتبط با گلو فراتر از مقداری درد را تجربه نکند. با این حال، علائم می تواند با ادامه رفتار بدتر شود.

 

 

علائم و نشانه های آسیب گلو در اثر استفراغ در بولیمیا

برخی از علائم و نشانه های رایج مرتبط با آسیب گلو عبارتند از:

  1. گرفتگی صدا
  2. احساس سوزش
  3. مخاط غلیظ روی حنجره
  4. زخم یا زخم در مری
  5. بزرگ شدن بافتی که به تارهای صوتی می پیوندد
  6. رفلاکس حنجره، که می تواند احساس گیرکردن چیزی در گلو را ایجاد کند

این علائم می تواند بر کیفیت زندگی افراد تأثیر منفی بگذارد، بر توانایی صحبت کردن آنها تأثیر بگذارد و به طور بالقوه هنگام صحبت کردن، دردناک شود. همچنین می تواند در توانایی فرد برای آواز خواندن تداخل داشته باشد، که در برخی موارد تأثیر منفی بر حرفه افرادی که به طور حرفه ای می خوانند، می گذارد.

اثرات استفراغ مزمن در بولیمیا نروزا

با ادامه رفتار پاکسازی، اثرات آن بر گلو و دهان بدتر می شود. رفتار پاکسازی طولانی مدت می تواند منجر به تعدادی از عوارض خطرناک در فرد مبتلا به بولیمیا نروزا یا پرخوری عصبی شود، از جمله:

وضعیتی به نام مری بارت در اثر استفراغ عمدی ممکن است ایجاد شود
وضعیتی به نام مری بارت در اثر استفراغ عمدی ممکن است ایجاد شود
  1. ازوفاژیت یا التهاب مری
  2. آشالازی، عارضه ای که در آن عضلات تحتانی مری به درستی شل نمی شوند
  3. مری بارت، وضعیتی که در آن فرد دچار بی نظمی در پوشش مخاطی خود می شود.
  4. خونریزی مری که خطر عفونت را نیز افزایش می دهد.
  5. استفراغ های مکرر  نیز ممکن است باعث پارگی یا پارگی مری شود. این شرایط خطرناک معمولاً با حضور زیاد خون در استفراغ تشخیص داده می شوند و در صورت عدم درمان سریع می توانند منجر به مرگ شوند.

پاکسازی مزمن نیز با افزایش خطر ابتلا به سرطان مری مرتبط است. تحقیقات در مورد این موضوع هنوز در حال شکل گیری است، اما دانشمندان بر این باورند که میکروترومای مکرر استفراغ ناشی از خود می تواند در تبدیل بافت سالم مری به سلول های بدخیم نقش داشته باشد.

درمان گلودرد ناشی از استفراغ عمدی در بولیمیا نروزا یا پرخوری عصبی

در بسیاری از موارد، آسیب وارد شده به گلو از قرار گرفتن مکرر در معرض پاکسازی دائمی نیست.

داروها می‌توانند ابزار مؤثری برای بهبود زخم‌ها باشند و از جراحی می‌توان برای کمک به ترمیم مری پاره شده یا پارگی استفاده کرد. عوارض جزئی تر، مانند گلودرد، اغلب خود به خود از بین می روند.

با این حال، هیچ یک از این اثرات مفید تا زمانی که رفتار پاکسازی ادامه یابد، دوام نخواهد داشت. به این ترتیب، بهترین راه برای درمان آسیب گلو ناشی از پرخوری عصبی، جستجوی درمان برای خود پرخوری عصبی است.

درمان شناختی رفتاری بولیمیا نروزا

درمان شناختی رفتاری (CBT) رایج ترین دوره درمانی توصیه شده برای پرخوری عصبی است.

این شکل از روان درمانی بر کمک به مراجعان برای شناسایی الگوهای افکار منفی و تغییر پاسخ های خودکار آنها به آنها تمرکز دارد. هدف کلی CBT این است که به افراد راه‌های خروجی سالم‌تر و مکانیسم‌های مقابله‌ای برای رویارویی با افکار غیر مفید بدهد و در عین حال به آنها کمک کند تا رفتارهای غیر مفید را حذف کنند.

صرف نظر از این، نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که کمک برای پرخوری عصبی همیشه در دسترس است. اگر شما یا یکی از عزیزانتان با این بیماری دست و پنجه نرم می کنید، به سامانه رزرو نوبت مراجعه کنید و وقت مشاوره آنلاین رزرو نمایید.

قبل از شروع درمان پرخوری یا پرخوری عصبی میتوانید با

 تهیه برنامه غذایی پرخوری عصبی از اینجا

بمدت دوهفته شروع درمان را امتحان نمایید. این برنامه غذایی تا حدود زیادی پرخوری اولیه را متوقف می کند.

 

منبع:

The medical complications associated with purging.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا