کی پاپ K-Pop و اختلالات خوردن

سلبریتی های کی پاپ K-Pop همواره سعی می کنند تصویری از لاغری را به عنوان بخش عمده ای از تعریف خود از به اصطلاح “کمال” و “موفقیت” حفظ کنند، بسیاری از طرفداران پرشور کی پاپ ممکن است آنها را بت کنند و برای پیروی از رژیم های لاغری آنها دست به هر کاری بزنند.

این معضل برای طرفداران آنها و بسیاری از خانواده های می تواند یک هشدار بزرگ باشد. تقلید از سبک زندگی ستاره های کی پاپ K-Pop  می‌تواند در درازمدت آسیب‌هایی را به همراه داشته باشد.  این آرمان های زیبایی فرهنگی هم برای افراد مشهور و هم برای مخاطبان جوانی که مشتاقانه آنها را دنبال می کنند مضر است.

کی پاپ (کره ای: 케이팝؛ RR: keipap)، مخفف موسیقی عامه پسند کره ای، شکلی از موسیقی محبوب است که در کره جنوبی به عنوان بخشی از فرهنگ کره جنوبی سرچشمه می گیرد. اصطلاح “کی پاپ” در دهه ۲۰۰۰ به خصوص در زمینه بین المللی رایج شد. در حالی که “کی پاپ” می تواند به تمام موسیقی های محبوب یا موسیقی پاپ از کره جنوبی اشاره کند، در عامیانه اغلب به معنای محدودتر برای هر موسیقی کره ای و هنرمندان مرتبط با صنعت سرگرمی در این کشور، صرف نظر از ژانر، استفاده می شود.

با ظهور سرویس‌های شبکه‌های اجتماعی آنلاین و برنامه‌های تلویزیونی کره جنوبی، گسترش کنونی کی‌پاپ و سرگرمی‌های کره جنوبی که به موج کره‌ای معروف است، نه تنها در شرق آسیا، بلکه در سراسر جهان دیده می‌شود و مخاطبان بین‌المللی را به خود جلب می‌کند. .

چرا تقلید از زندگی سلبریتی های کی پاپ K-Pop خطرناک است؟

سلبریتی های کی پاپ اغلب با جزئیات زیادی از رژیم غذایی خود سخن می گویند، به خاطر رقص سخت، تمرینات ورزشی در باشگاه، و رژیم های خطرناک ناکافی که حول قواعد سخت غذایی می چرخند – که معمولاً فاقد شواهد علمی هستند، بدنام هستند. وقتی افراد مشهور جزئیات صریح کاهش وزن خود را به اشتراک می گذارند، ممکن است همه چیز تار شود، زیرا می توان آنها را با هر دو لنز مشاهده کرد: الهام بخش یا هشدار دهنده.

سبک زندگی پر زرق و برق این افراد سرگرم کننده، همراه با استفاده بی رویه از رسانه های اجتماعی به این معنی است که جوانان از قوانین سختگیرانه غذایی تقلید می کنند و تجربیات و نتایج خود را در TikTok و YouTube و سایر رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. این ویدئوها به مقایسه رسانه‌های اجتماعی بیشتر دامن می‌زنند و خطر واقعی اختلال در خوردن غذا را عادی و حتی مطلوب می‌کنند.

استانداردهای غیرواقعی زیبایی منحصر به جامعه کی پاپ نیست، بلکه بر افرادی که در سطح بین المللی محتوای کی پاپ مصرف می کنند نیز تاثیر می گذارد. تاکید بیش از حد بر روی شیوه های رژیم غذایی شدید و تنوع محدود بدن، دستور العملی برای کاهش عزت نفس، افسردگی و اختلالات خوردن است.

چه کمکی می توانیم انجام دهیم؟

ارزیابی اختلالات خوردن معمولاً از بیرون دشوار است. حتی ترازو حمام نیز داستان کامل را بیان نمی کند زیرا اکثر اختلالات خوردن به روش های مختلف ظاهر می شوند.

والدین و مراقبان باید به خوبی بدانند که اختلالات خوردن بین افراد با فرهنگ های قومی مختلف تبعیض قائل نمی شود. این ایده که اختلالات خوردن منحصراً در افراد سفیدپوست، مرفه یا طبقه متوسط جامعه اقتصادی دیده می شود، چیزی جز یک کلیشه مضر نیست. اختلالات خوردن بر افراد از هر طبقه تأثیر می گذارد، زندگی را مسموم می کند و از جستجوی کمک مناسب جلوگیری می کند.

والدین و مراقبان می‌توانند و باید بدانند که عزیزانشان در چه رسانه‌هایی وقت می گذرانند . اگر فرد مستعد تفکر دوگانگی سیاه و سفید و سالم و ناسالم است و نسبت به غذا بسیار حساس است، پس زمان آن فرا رسیده است که درباره نحوه مانور دادن به مکالمات خود تجدید نظر کنیم. طرز نگاه ما به غذا در خانواده‌ها، زمان صرف غذا می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، زیرا خوردن می‌تواند باعث ایجاد لذت، درگیری یا هر دو شود.

زمان صرف غذا در خانواده را می توان با کنار گذاشتن مکالمات از وزن و اندازه بدن، کالری و سایر صحبت های مرتبط با رژیم بهبود بخشید. جوانان با دقت به روابط دیگران با غذا و بدن آنها نگاه می کنند. وظیفه ما به‌عنوان والدین، مراقبان و مربیان این است که فرصت‌های امنی را برای افراد فراهم کنیم تا در بدن خود احساس راحتی کنند و آنچه را که دنیا ارائه می‌دهد و ربطی به وزن یا اندازه بدن ندارد، تجربه کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا