کالری مورد نیاز بدن کسی که بی اشتهایی عصبی داره چقدره؟

اگر مبتلا به بی اشتهایی عصبی هستید یعنی به طور مداوم کمتر از نیاز بدنتان غذا می خورید. در این حالت بدن برای زنده ماندن مجبور می شود خود را با آن وفق دهد. سوخت ذخیره شده را مصرف می کند و با متوقف کردن یا کند کردن فرآیندهای غیر ضروری، تغییراتی را برای کاهش مقدار کالری مورد نیاز خود ایجاد می کند. ممکن است خودتان متوجه این موضوع شوید.

ممکن است قاعدگی شما متوقف شده باشد.

ممکن است احساس سردی و خستگی کنید.

ممکن است موهای اضافه روی بدن شما رشد کرده باشد یا بدن درد داشته باشید.

روده شما ممکن است سست شود، بنابراین احساس نفخ و یبوست می کنید.

ممکن است زودرنج و تحریک پذیر شده باشید.


اینها نشانه هایی هستند که نشان می دهد شما سوخت کافی برای بدن خود تامین نمی کنید و باید بیشتر غذا بخورید تا سوخت مورد نیاز بدن خود را برای بازگرداندن تمام عملکردهایش، بازسازی بدن و بازیابی سلامتی سالم فراهم کنید.

کالری مورد نیاز بدن برای بازگشت به وزن طبیعی

گرسنگی دادن به خود یک عمل خطرناک و ناسالم برای محدود کردن مصرف غذا به سطح شدید است، بنابراین توصیه نمی شود عمدا کالری را به سطح شدید کاهش دهید. کالری مورد نیاز بدن فرد مبتلا به بی اشتهایی عصبی به عواملی مانند قد، وزن، سن و سطح فعالیت بستگی دارد.

دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری در روز را به عنوان حداقل کالری لازم برای جلوگیری از کمبود مواد مغذی در نظر می گیرد. توجه به این نکته ضروری است که تلاش برای زنده ماندن با کمتر از ۱۲۰۰ کالری در روز می تواند خطرناک باشد، زیرا کالری را به حدی کاهش می دهد که می تواند باعث سوء تغذیه فرد شود و می تواند منجر به مرگ شود.

بدن برای ساختن بافت سالم از انرژی استفاده می کند. برای به دست آوردن ۱ کیلوگرم بافت جدید به حدود ۷۰۰۰ کالری نیاز دارید، بنابراین برای افزایش ۱ کیلوگرم در هفته باید مقدار نیاز پایه بدن به کالری خود را به اضافه ۱۰۰۰ کالری در روز مصرف کنید. یک هدف خوب برای افزایش وزن حدود ۰.۵ کیلوگرم در هفته است، بنابراین برای رسیدن به آن به ۱۰۰۰ کالری بیشتر از نیاز پایه بدن به انرژی احتیاج دارید.( در مواردی این عدد حتی بیشتر خواهد بود، بویژه زمانی که کاهش وزن زیادی اتفاق افتاده باشد).

توصیه من این است مقدار غذای مورد نیاز کسی که اختلال آنورکسیا نروزا دارد، با مشورت با متخصص تغذیه توسط اطرافیان تهیه شود تا فرد مبتلا از مشغولیت ذهنی کالری شماری در امان باشد.

مواد غذایی مهمتر در ابتدای ریکاوری بی اشتهایی عصبی

اگرچه همه مواد غذایی از انواع مختلف برای بدن فردی که دچار بی اشتهایی عصبی است مورد نیاز است، منتهی در آغاز ریکاوری و وزن گیری مجدد با توجه به یکسری مشکلات احتمالی ضروری است که غذای شما علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز بدن که در بالا به آن اشاره شد، حتما دارای مواد مغذی زیر باشد:

آهن، پتاسیم، سدیم، پروتئین ، فسفر، منیزیوم، کلسیم، روی و ویتامین D3

اگر گرفتار بی اشتهایی عصبی هستید، امروز وقت شروع درمان است نه فردا و همین امروز جهت شروع درمان وقت مشاوره ای رزرو نمایید. من به شما کمک می کنم در مسیر ریکاوری مشکلات کمتری داشته باشید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا