چک کردن بدن در آینه ها چه فواید و زیان هایی دارد؟

رفتارهای استاندارد بررسی بدن شامل استفاده از ترازو ، متر ، اندازه گیری با دست یا آینه است. بسیاری از این رفتارها می تواند شما را برای اولین بار به سمت رفتارهای آشفته خوردن سوق دهد. پرداختن به این رفتارهای چک کردن بدن فرصتی برای دخالت در چرخه پرخوری و پیشگیری یا مدیریت رفتارهای قبل آن است. اینکه هرگز به آینه نگاه نکنید مناسب و واقع گرایانه نیست زیرا اجتناب به اندازه بررسی مکرر مشکل ساز است. در عوض ، رفتار باید اصلاح شود. چک کردن بدن در آینه ها چه فواید و زیان هایی دارد؟

اولین قدم این است که بفهمید در حال حاضر چه کاری انجام می دهید. به پرسشهای زیر فکر کنید:
  1. چند وقت یکبار به آینه ها نگاه می کنم؟
  2. چه مدت طول می کشد؟
  3. وقتی در آینه نگاه می کنم دقیقاً چه کار می کنم؟
  4. می خواهم چه چیزی را کشف کنم؟ آیا می توانم از این طریق آن را کشف کنم؟
  5. در خانه چند آینه مختلف استفاده می کنم؟

اینها پرسشهایی است که شاید قبلاً هرگز به آنها توجه نکرده باشید. در مورد آنها خوب فکر کنید. اگر کسی هستید که زیاد به آینه نگاه می کنید ، چرا این کار را می کنید؟ شما به چه چیزهایی امیدوار هستید؟ تا زمانی که حافظه دیداری فوق العاده نداشته باشید ، نمی توانید تغییرات شکل خود را از این طریق تشخیص دهید. برای این منظور بهتر است به نمودار وزن خود اعتماد کنید.

برای دیدن دیگر مقالات در زمینه اختلالات خوردن و بیماری های مرتبط با آن اینجا کلیک کنید.

چک کردن بدن در آینه چه فواید دارد؟

حال به پرسشهای اضافی زیر و جوابهای مفید فکر کنید.
  • دلایل خوب برای نگاه کردن به آینه چیست؟

از آینه ها می توان به طور موثر برای بررسی غذا در دندان ها، برای بررسی مو و لباس استفاده کرد. خانم ها برای استفاده و پاک کردن آرایش به آینه احتیاج دارند. مردان برای اصلاح صورت به آینه احتیاج دارند.

  • داشتن چند آینه در خانه بهتر است؟

یکی برای صورت و دیگری تمام قد برای بدن. بهتر است از شر بقیه آینه ها خلاص شوید مگر اینکه کاملاً تزئینی باشند. اگر تعداد زیادی آینه در اطراف وجود داشته باشد ، جلوگیری از استفاده بیش از حد آینه دشوار است. آینه های تمام قد به ویژه در اتاق خواب مشکل ساز هستند.

  • چگونه می توانم از “بزرگ نمایی” ناشی از موشکافی در آینه جلوگیری کنم؟

وقتی به آینه نگاه می کنید ، اطمینان حاصل کنید که روی قسمت های خاصی از بدن و به ویژه قسمت هایی که دوست ندارید ، تمرکز نکنید. به کل بدن خود از جمله مناطق خنثی تر (به عنوان مثال دست ها ، پاها ، زانوها ، موها) نگاه کنید. علاوه بر این ، به محیط پس زمینه نگاه کنید زیرا این امر به شما کمک می کند تا محیط کلی تری را حس کنید.

از آینه برای نگاه کردن به بدن برهنه استفاده کنم؟

ایده خوبی نیست ، مگر اینکه بخواهید خودتان را تحسین کنید! افرادی که دچار مشکلات پرخوری هستند بعید است خودشان را تحسین کنند. درعوض ، آنها تمرکز خود را بر روی قسمتهای ناپسند می گذارند و آنها را موشکافی می کنند. همچنین لباس پوشیدن یا بیرون آوردن لباس در برابر آینه فکر خوبی نیست.

  • من به آینه احتیاج دارم تا به من کمک کند چه لباسی را بپوشم ، مخصوصاً اگر بیرون می روم.

شاید ، اما بعضی از افراد وقت زیادی را صرف این کار می کنند و سه لباس یا بیشتر را امتحان می کنند. این امر معمولاً با افزایش تدریجی نارضایتی از ظاهر و کاهش اعتماد به نفس همراه است. اگر این مورد برای شما صدق می کند ، سعی کنید لباس خود را قبل از پوشیدن انتخاب کنید (به عنوان مثال ، با قرار دادن آن روی تخت).

هدف شما باید این باشد که در زمان واقعی از استفاده از آینه خود آگاه شوید و قبل از اینکه به آن بپردازید ، با توجه به آینه ها ، از آنها به درستی استفاده کنید و سعی کنید در تفسیر آنچه می بینید بهتر شوید.این می تواند فرصتی باشد تا به جای آینه ، به چیز دیگری نگاه کنیم. شاید تماشای یک شعر، یک قطعه زیبا از آثار هنری ، یا گوش دادن به آهنگ هنگام رقصیدن در اتاق خواب منجر به احساس احساسی بهتر و بهبود احساس ارزشمندی شود.

منبع: Body Checking and Mirrors as an ED Behavior.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا