ورم یا احتباس مایعات در بهبود بی اشتهایی عصبی چقدر طول می کشد؟

شاید شما هم موقع درمان بی اشتهایی عصبی با ورم اندام یا ادم edema درگیر شده باشد. و این سوال برایتان پیش آمده باشد که این ورم یا احتباس مایعات در بهبود بی اشتهایی چقدر طول می کشد؟

بی اشتهایی عصبی  یکی از کشنده ترین بیماری های روانی است زیرا می تواند بر سلامت جسمی شما تأثیر بگذارد. بهبودی از بی اشتهایی عصبی  نیاز به درمان سلامت روان و مراقبت های پزشکی  دارد.

ادم Edema یا احتباس مایعات چیست؟

در طول روند بهبودی، ممکن است علائم خاصی را تجربه کنید. زیرا بدن خود را با خوردن و نوشیدن مقدار مناسب تنظیم می کند. یکی از این علائم می تواند احتباس مایعات باشد که با نام ادم Edema  نیز شناخته می شود .

بازیابی بی اشتهایی و بهبود تغذیه

بی اشتهایی عصبی می تواند منجر به سوء تغذیه شدید شود. در طول روند بهبودی، برای یک پزشک یا متخصص تغذیه مهم است که شما را در افزایش مقدار غذا و آب مصرفی راهنمایی کند. تغذیه مجدد یک فرآیند است .

وقتی یک فرد گرسنه شروع به خوردن غذا و آب می کند، می تواند به شدت شیمی بدن را تغییر دهد. اگر این کار بدون نظارت پزشکی مناسب انجام شود می تواند خطرناک باشد. با این حال، بازیابی ایمن وزن بخشی ضروری از بهبودی است.

احتباس مایعات در بهبود بی اشتهایی عصبی

بهبود تغذیه ضروری است اما می تواند عوارض جانبی ناخوشایند و موقتی داشته باشد. ادم edema یکی از علائم شایع است.  و  زمانی رخ می دهد که بدن شما با تجمع مایعات در بافت آن متورم می شود. که منجر به ایجاد تورم در نیمه پایینی بدن تا ریه ها می شود .

ادم edema از نظر شدت متفاوت است. برای برخی افراد ممکن است فقط ناراحت کننده باشد در حالی که برای برخی دیگر می تواند خطرناک باشد. بسیار نادر است که فردی ورم یا ادم edema خطرناک را تجربه کند .

حتی در افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی  که از نظر پزشکی به شدت در معرض خطر هستند، این عارضه فقط برای ۳۰-۴۰٪ از بیماران رخ می دهد. تجویزهای پزشکی وجود دارد که می تواند به این شکل از edema کمک کند .

چه چیزی باعث احتباس مایعات در دوران تغذیه می شود ؟

وقتی دوباره شروع به خوردن می کنید، تغییرات بیولوژیکی زیادی رخ می دهد، به خصوص پس از یک دوره طولانی مدت که بی اشتهایی عصبی را تجربه کردید. محدودیت بدن در تلاش برای بازگرداندن مواد مغذی به سلول‌ها، فرآیند پیچیده‌ای را طی می‌کند .

دو دلیل وجود دارد که ممکن است در طول بهبودی بی اشتهایی عصبی شما را با احتباس مایعات روبرو کند. اینها عبارتند از :

وقتی فردی شروع به خوردن کربوهیدرات های بیشتری می کند، بدنش انسولین بیشتری تولید می کند. انسولین الکترولیت‌ها را به درون سلول‌ها هل می‌دهد تا به آنها انرژی بدهد. انسولین به کلیه ها سیگنال می دهد که نمک و آب را نگه دارند .

همانطور که سطح انسولین افزایش می یابد و الکترولیت ها به داخل سلول ها رانده می شوند، ممکن است فرد دچار سطوح پایین فسفر شود. این می تواند منجر به ضعف عضلانی و تجزیه رگ های خونی شده و شکل خطرناکی از احتباس مایعات رخ میدهد .

برخی از متخصصان اختلال خوردن می گویند که احتباس مایعات نشانه بهبودی است، اما این درست نیست. ممکن است به عنوان یک یک عارضه باشد، اما به تنهایی به این معنی نیست که بدن فرد در حال بهبودی است .

علائم پزشکی دیگری وجود دارد که متخصصان اختلال خوردن باید به منظور ارزیابی بهبودی فیزیکی به دنبال آنها باشند .

احتباس مایعات چه مدت طول می کشد ؟

این عارضه فقط باید چند روز تا چند هفته طول بکشد. تورمی که می تواند رخ دهد می تواند برای افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی  واقعاً از نظر عاطفی ناراحت کننده باشد. یکی از ویژگی های اصلی بی اشتهایی عصبی ترس از چاق شدن یا افزایش وزن است.

تورم ناگهانی در مچ پا، پاها و معده ی فرد تحت درمان بی اشتهایی عصبی ، باعث می شود که فرد فکر کند شبانه روز این تورم در حال افزایش است.

برای دیدن دیگر مقالات در زمینه اختلالات خوردن و بیماری های مرتبط با آن اینجا کلیک کنید.

احتباس مایعات و نگرانی از تغییر شکل بدن

اگر این عراضه را تجربه می‌کنید و باعث ایجاد ناراحتی در شکل بدن شما شده، نگران نباشید این عارضه موقتی است. در عین حال، در اینجا چند نکته برای مقابله با تغییر شکل بدن را به شما پیشنهاد می کنیم:

حواس پرتی: حواس پرتی زمانی که به طور موقت استفاده می شود می تواند یک مهارت مقابله ای سالم باشد. حواس پرتی راهی برای سرکوب احساسات شما نیست، بلکه به شما کمک می کند ذهن خود را به طور موقت از موقعیت دور کنید. اگر وسوسه می‌شوید در رفتارهای غذایی بهم ریخته یا سایر مکانیسم‌های آسیب‌رسانی به خود مداخله کنید، این می‌تواند به شما کمک کند. اگر واقعاً از تغییراتی که در بدنتان رخ می دهد ناراحت هستید، می تواند به تمرکز بر روی چیزی که برایتان لذت بخش است کمک کند. خواه تماشای تلویزیون، تماشای ویدیو یا تماس با یک دوست، ایجاد حواس پرتی ایمن می تواند به شما در تحمل پریشانی عاطفی کمک کند .

سپاس گزاری: بدن شما در حال حاضر خیلی چیزها را پشت سر گذاشته است. تمرین قدردانی برای کارهایی که بدن شما برای شما انجام می دهد، می تواند تمرکز را از آنچه که به نظر می رسد تغییر دهد. شاید متوجه شده باشید که هر چه بیشتر غذا می خورید، انرژی شما بهبود یافته است و این به شما در کارهای مدرسه یا روابط کمک می کند .

با درمانگر خود صحبت کنید: با درمانگر خود در ارتباط باشید و به او اطمینان کنید در مورد ناراحتی خود با افرادی که به آنها اعتماد دارید صحبت کنید که یک دوست، یکی از اعضای خانواده، درمانگر یا افرادی که به شما در درمان اختلال خوردن کمک می کنند را شامل می شود.

احتباس مایعات ناراحت کننده است، اما موقتی است. حمایت متخصصان پزشکی در این مرحله از بهبودی می تواند به شما کمک کند که بهبود تغذیه ای شما با راحت ترین روش انجام شود .

منبع:

How Long Does Fluid Retention Last in Anorexia Recovery

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا