۳ نکته برای یافتن هویت خارج از یک اختلال خوردن

یکی از اهداف من در کار با بیماران این است که آنها را توانمند کنم تا «خود سالم» خود را تقویت کنند و از آن برای درمان «خود اختلال خوردن» استفاده کنند. یکی از جنبه های مهم تقویت “خود سالم” شروع به کشف یا ایجاد مجدد حس هویت و هدف، خارج از اختلال خوردن است. برخی از افراد ممکن است تمایلی به رها کردن کامل اختلال خوردن خود نداشته باشند، زیرا “خود اختلال خوردن” به آنها حس خاص و تک بودن می دهد.

واقعیت این است که هر چه یک اختلال خوردن عمیق تر شود، بیشتر تبدیل شبیهع به همه افرادی می‌شوید که با اختلال خوردن دست و پنجه نرم می‌کنند. یک اختلال خوردن حس واقعی شما را ربوده و آن را با یک بیماری جایگزین کرده است. من تضمین می‌کنم که ویژگی‌ها یا ویژگی‌های دیگری در شما وجود دارد که شما را خاص و منحصربه‌فرد می‌کند، که اختلال خوردن در حال حاضر آنها را پنهان کرده است.

در زیر سه راه برای شروع به ایجاد حس هویت خارج از اختلال خوردن آورده شده است.

 

۱. علایق و سرگرمی هایی را که ربطی به غذا یا تلاش برای تغییر بدن شما ندارند، کشف کنید.

اگر برای مدت طولانی با اختلال خوردن خود دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است به یاد بیاورید که قبل از شروع آن چگونه بودید. سعی کنید به دوران کودکی فکر کنید که چه علایقی داشتید و از انجام چه کاری لذت می بردید. اگر اختلال خوردن از دوران کودکی شروع شده است، اکنون زمان آن است که واقعاً علایق خود را، خارج از غذا و ورزش، کشف کنید.

می توانید با بررسی منابع در جامعه محلی خود و به چالش کشیدن خود برای امتحان یک فعالیت جدید در ماه شروع کنید. برای مثال، شاید یک تئاتر محلی یا کلاس هنری وجود داشته باشد که سرگرم کننده به نظر برسد. یادگیری زبان جدید یا نحوه نواختن یک ساز را امتحان کنید. ممکن است از هر چیز جدیدی که امتحان می کنید لذت نبرید، اما فرآیند کاوش می تواند بخشی از سرگرمی باشد.

۲. برای تقویت روابط خود و ایجاد ارتباطات اجتماعی جدید گام بردارید.

اختلالات خوردن واقعاً اختلالات انزوا هستند. هنگامی که شخصی به شدت در حال مبارزه است، اختلال خوردن آنها اغلب به رابطه اصلی آنها تبدیل می شود. اغلب افرادی که در رنج هستند به طور فزاینده ای از خانواده و دوستان خود منزوی می شوند. در دوران نقاهت بسیار مهم است که به جای استفاده از رفتارهای اختلال خوردن تمرین کنید با اطرافیانتان ارتباط برقرار کنید.

3 نکته برای یافتن هویت خارج از یک اختلال خوردن

روابط فعلی خود را تقویت کنید. همچنین می توانید از طریق روش هایی که برای سرگرمی استفاده می کنید دوستان جدیدی پیدا کنید و روابط خود را گسترش دهید. روابط واقعی به زندگی معنا می بخشند. علاوه بر این، نشان داده شده است که داشتن روابط قوی دارای مزایای مختلفی از نظر سلامت روانی و جسمی است. به عنوان مثال، نشان داده شده است که ارتباطات اجتماعی سلامت را بهبود می بخشد و حتی ممکن است طول عمر را افزایش دهد. اگر در ارتباط برقرار کردن مشکل دارید، سعی کنید با خودتان مهربان تر باشید. مهم‌ترین چیز این است که به ارتباط با دیگران ادامه دهید، حتی اگر در ابتدا احساس ترس و ناراحتی کنید. با این حال، با گذشت زمان و تمرین آسان تر خواهد شد.

۳. ارزش های خود را کشف کنید.

در زندگی خود برای  چه چیزهایی ارزش قائل هستید و اختلال خوردن باعث از دست دادن آنها شده است؟ در پایان عمر، بعید است که با شو و ذوق  از زمان صرف شده روی تردمیل یا کالری شماری یاد کنید.

هیچ کس اختلال خوردن را انتخاب نمی کند. با این حال، شما می توانید انتخاب کنید که در مسیر بهبودی به زندگی خود ادامه دهید. اختلالات خوردن اغلب باعث می شود که دنیای شخصی به طرز باورنکردنی کوچکی به نظر برسد. نگاه کردن به تصویر بزرگتر از زندگی با کاوش در ارزش های خود می تواند از نظر بهبودی شما و ایجاد معنای بیشتر در زندگی مفید باشد.

قبل از شروع درمان پرخوری یا پرخوری عصبی میتوانید با

 تهیه برنامه غذایی پرخوری عصبی از اینجا

بمدت دوهفته شروع درمان را امتحان نمایید. این برنامه غذایی تا حدود زیادی پرخوری اولیه را متوقف می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا