۶ دلیلی که نوشتن می تواند باعث بهبود اختلالات خوردن شود

«نوشتن راهی قدرتمند برای یافتن آنچه که فرد فکر می‌کند، احساس می‌کند، می‌داند، می‌فهمد، به یاد می‌آورد، ارائه می‌کند.» نوشتن درمانی یکی از این رویکردهاست که توسط تحقیقات فعلی نشان داده شده است که یک مهارت مقابله ای قدرتمند است، احساسات مثبت را تقویت می کند و علائم افسردگی، نشخوار فکری و اضطراب را کاهش می دهد، احساساتی که اغلب زمینه ساز اختلالات خوردن هستند و به آنها دامن می زنند.

نوشتن یک ابزار خود انعکاسی است که می تواند به افراد کمک کند نه تنها به چالش های خود دسترسی داشته باشند و مالکیت آنها را نیز در دست بگیرند، بلکه به نقاط قوت، نیازها و خواسته هایشان نیز دسترسی پیدا کنند (بولتون، ۲۰۰۶).

 

برای دیدن پست های متنوع درباره اختلالات خوردن میتوانید به صفحه من در اینستاگرام نیز مراجعه کنید.

 نوشتن می تواند باعث بهبود اختلالات خوردن شود

در اینجا ۶ دلیلی ذکر شده است که نوشتن درمانی می تواند باعث بهبود، رشد و بهبودی در درمان اختلالات خوردن شود:

۱. نوشتار درمانی می‌تواند انعطاف‌پذیری روان‌شناسی را تشویق کند و افرادی را که با اختلالات خوردن دست و پنجه نرم می‌کنند، قادر می‌سازد بر «بایدها» یا «نبایدهایی» غلبه کنند که آنها را در رفتارهای ناسازگار نگه می‌دارد.

۲. فاصله و عمقی که به طور همزمان عمل نوشتن ایجاد می‌کند می‌تواند باعث توسعه بینش، شفافیت و شفقت بیشتر برای خود و دیگران شود.

۳. نوشتن ظرفی برای آشفتگی احساسات قوی فراهم می‌کند و نیاز به سخت‌گیری و قوانینی را که اختلالات خوردن در آنها رشد می‌کند را کاهش می‌دهد.

۴. نوشتن در یک گروه روان‌درمانی می‌تواند حس ارتباط و توانمندی را تقویت کند، و سودمندی اختلال خوردن را به عنوان ابزاری برای مقابله با مسائل اعتماد و وابستگی کاهش دهد.

۵. این رفتار می تواند به مراجع کننده  کمک کند تا صدای درونی خود را بیابد یا بازیابی کند، به طوری که او بتوانند حقیقت خود را تشخیص دهند و اجازه دهند صدایی بلندتر از افکار آشفته او صحبت کند.

۶. نوشتن وسیله‌ای است که می‌تواند به مردم کمک کند تا ناگفتنی‌ها را بیان کنند و غیرقابل قبول‌ها را بپذیرند، به‌ویژه که مربوط به بخش‌هایی از خودشان است که آن‌ها را انکار کرده‌اند. این کار می تواند منجر به ادغام مؤثرتر این بخش هایی شود که به تسهیل ظهور پذیرش، معنا و آرامش درونی، بهبود رفاه عاطفی و روابط مهم کمک می کند.

“نوشتن به شما کمک می کند تا گره های قلب خود را باز کنید”. لوئیز دی سالوو

قبل از شروع درمان پرخوری یا پرخوری عصبی میتوانید با

 تهیه برنامه غذایی پرخوری عصبی از اینجا

بمدت دوهفته شروع درمان را امتحان نمایید. این برنامه غذایی تا حدود زیادی پرخوری اولیه را متوقف می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا