چند نکته برای مقابله با افسردگی بدهکاری

وقتی غرق در بدهی هستید بلند شدن از رختخواب به اندازه کافی سخت است. فقط فکر تلاش برای رهایی از بدهی علائم افسردگی را تحریک می کند در اینجا نحوه برخورد با افسردگی بدهکاری آورده شده است. با گذشت زمان بدهی می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد. نگرانی در مورد خرج و مخارج زندگی، به خصوص اگر با چالش های مالی روبرو هستید، می تواند:

  • موجب افزایش اضطراب شود
  • منجر به تصمیم گیری ضعیف شود
  • ایجاد احساس ناامیدی که می تواند منجر به افسردگی شود

داده‌های نشان داد که با افزایش سطح درآمد خانواده، افسردگی کاهش می‌یابد و خانواده‌هایی با درآمد پایین‌تر به طور قابل توجهی تحت تأثیر افسردگی قرار می‌گیرند. داشتن مشکلات مالی می‌تواند افسردگی را افزایش دهد و زمانی که افسردگی دارید، تمرکز بر بودجه‌بندی یا برداشتن گام‌های لازم برای کاهش هزینه‌هایتان می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

علائم افسردگی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • عزت نفس پایین
  • تغییرات یا اختلال در خواب
  • علاقه کمتری به چیزهایی که قبلاً از آنها لذت می بردید
  • خستگی
  • احساس ناامیدی
  • تغییر در رژیم غذایی (از دست دادن اشتها یا پرخوری)
  • افزایش اضطراب
  • تحریک پذیری
  • افکار خودکشی

چگونه بدهی می تواند موجب افسردگی بدهکاری شود

وقتی بدهی یا پول یکی از محرک های اولیه علائم افسردگی شما باشد، گاهی اوقات به آن افسردگی بدهی می گویند. افسردگی بدهی یک تشخیص بالینی رسمی نیست. جویس مارتر، روان‌درمانگر مجاز و نویسنده کتاب «رفع ذهنیت مالی: برنامه تناسب اندام ذهنی برای یک زندگی غنی» توضیح می‌دهد که این اصطلاحی است که برای توصیف علائم افسردگی ناشی از استرس عاطفی ناشی از بدهی استفاده می‌شود. مارتر می‌گوید که بسیاری از افکار منفی که از مشکلات مالی ناشی می‌شوند واکنش‌های عاطفی ایجاد می‌کنند که منجر به افسردگی بدهکاری می شوند.

اثرات بلندمدت افسردگی بدهکاری

استرس و افسردگی طولانی مدت می تواند زندگی شما را از طرق مختلفی تحت تاثیر قرار دهد. وقتی صحبت از افسردگی بدهکاری به میان می آید، همین طور است. تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۳ نشان داد که افرادی که میزان بدهی بیشتری دارند، سطوح بالاتر استرس، فشار خون بالاتر و به طور کلی سلامت و تندرستی بدنی بدتری را گزارش می دهند.

هر چه درگیری‌های پولی طاقت‌فرساتر احساس شود زمان و انرژی زیادی از شما در مورد آن صرف می‌شود که می‌تواند بر سلامت کلی شما تأثیر بگذارد.

چگونه در مورد پول کمتر استرس داشته باشیم

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید نه تنها برای رفع افسردگی خود انجام دهید، بلکه بار بدهی خود را نیز کاهش دهید.

چند نکته برای مقابله با افسردگی بدهکاری

اهداف کوچک و واقع بینانه برای خود تعیین کنید

به جای اینکه از میزان موجودی کارت خود ناامید شوید، می توانید سعی کنید کارت بانکی خود را در خانه خود پنهان کنید (جایی که نتوانید به سرعت از آن استفاده کنید) و تصمیم بگیرید که هر ماه کمی کمتر از آن استفاده کنید. ممکن است به نظر نرسد که در حال حاضر پیشرفت قابل توجهی داشته باشید، اما در طی چند ماه، ممکن است احساس بهتری داشته باشید.

به دنبال راهی برای درمان فسردگی باشید

افسردگی یک بیماری روانی جدی است که میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که ممکن است احساس کنید اگر پول بیشتری داشته باشید افسردگی بدهی شما از بین می رود، ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا از نظر مالی باثبات شوید. به علاوه، ممکن است بدهی تنها چیزی نباشد که باعث علائم افسردگی شما می شود.

اگر مطمئن نیستید که آیا درمان برای شما مناسب است، مارتر پیشنهاد می‌کند که درمان را به‌عنوان «یک شکل روتین و پیشگیرانه از مراقبت‌های بهداشتی، مانند رفتن به دندانپزشک یا دکتر» تعریف کنید. سلامت روان شما مهم است. همانطور که در صورت داشتن درد جسمی به پزشک مراجعه می‌کنید، یک متخصص سلامت روان می‌تواند به شما کمک کند تا با دردهای عاطفی و روانی مقابله کنید.

افسردگی با علائم زیادی همراه است که هدایت یک موضوع پیچیده مانند بدهی را دشوار می کند. اگر بدن و ذهن شما خسته است، احساس ناامیدی می کنید، و به سختی می توانید از رختخواب بلند شوید، مقابله با مسائل مالی غیرممکن به نظر می رسد. مارتر می‌گوید: «شما در مورد مصرف داروهای فشار خون بالا با متخصص قلب خود بحث نمی‌کنید. بنابراین ننگ سلامت روان را از بین ببرید و بدانید که دوز پایین یک داروی ضد افسردگی می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید، بنابراین می توانید برای بهبود زندگی مالی خود قدم بردارید.

با خود مهربان باشید

اگر مدام به خود می گویید که مشکلات شما خیلی بزرگ هستند، یا از آن دسته افرادی نیستید که بتوانید مشکلات خود را حل کنید، بهبود وضعیت شما غیرممکن است. مارتر توضیح می‌دهد: «نفس ما درک ذهن ما از خودمان است و بدهی می‌تواند باعث شود که ما احساس بی‌ارزشی کنیم». «شما ذاتاً شایسته و مستحق همه چیزهای خوب هستید. مشکلات مالی شما این است که چگونه هستید، نه اینکه چه کسی هستید.» «خود سرزنشی و قضاوت خود را متوقف کنید و پذیرش وضعیت مالی خود را تمرین کنید. همان همدلی و شفقت را که به دیگران نشان می‌دهید برای خود نیز آن گونه باشید.»

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا