مشکلات دندانی ناشی از پرخوری عصبی

یکی از مضرترین و رایج‌ترین عوارض پرخوری عصبی، آسیب‌های دندانی است. هنگامی که یک فرد مبتلا به پرخوری عصبی استفراغ خودخواسته مکرر را انجام می دهد، دندان ها به طور مداوم در معرض اسید معده قرار می گیرند. پاکسازی مزمن و در نتیجه وجود اسید هیدروکلریک در دهان می تواند مشکلات دندانی زیادی ایجاد کند.

مشکلات دندانی 1

روش‌های منفی تأثیر پرخوری عصبی بر دندان‌ها اغلب تحت الشعاع سایر پیامدهای مهم سلامتی مانند عوارض قلبی عروقی، عدم تعادل الکترولیت‌ها، ناراحتی‌های دستگاه گوارش و تحلیل استخوان قرار می‌گیرد.

اما به سختی می توان تأثیرات دندانی پرخوری عصبی را نادیده گرفت، و اغلب، دندانپزشکان اولین کسانی هستند که مشکوک به پرخوری عصبی هستند. تقریباً ۳۰ درصد از افراد مبتلا به بولیمیا برای اولین بار در طی یک قرار ملاقات دندانپزشکی تشخیص داده شدند.

آسیب های دندانی ناشی از پرخوری عصبی دائمی است. اما دندانپزشکان می توانند از روکش ها و سایر درمان های زیبایی برای بهبود لبخند شما استفاده کنند. درمان بولیمیا تضمین می‌کند که آسیب بیشتری به دندان‌هایتان وارد نمی‌کنید.

۴ روشی که پرخوری عصبی روی دندان های شما تأثیر می گذارد

بولیمیا اغلب با استفراغ همراه است. در حالی که بسیاری از آسیب هایی که با آن مواجه خواهید شد ناشی از پاکسازی است، تأثیر پرخوری عصبی بسیار گسترده تر است. و مشکلات ممکن است قبل از اینکه متوجه آنها شوید شدید باشد.

برای بسیاری ممکن است جویدن یا بلع آن مشکل یا دردناک باشد، در حالی که برخی ممکن است از شکستگی یا از دست دادن دندان رنج ببرند. حفره‌های درمان‌نشده می‌توانند منجر به بیماری‌های جدی‌تر شوند و خونریزی لثه می‌تواند منعکس کننده بیماری پریودنتال باشد.

این چهار مورد از راه هایی است که پرخوری عصبی می تواند به دندان های شما آسیب برساند.

۱. تماس با استفراغ
هنگامی که شما پاکسازی می کنید، محتویات اسیدی معده شما به سمت مری حرکت می کند و از دهان شما خارج می شود. اسیدها می توانند سطح دندان های شما را از بین ببرند و بافت های زیر را در معرض دید قرار دهند. دندان‌های شما ممکن است حساس باشند، مخصوصاً وقتی مایعات سرد یا گرم می‌نوشید و ممکن است شیشه‌ای و صاف به نظر برسند.

هرچه دفعات بیشتر پاکسازی کنید، آسیب بیشتری به دندان‌هایتان وارد می‌کنید. و هیچ راهی برای استفراغ بدون قرار دادن دندان های خود در معرض اسید معده وجود ندارد.

مشکلات دندانی 2

۲. مسواک زدن
بسیاری از افراد مبتلا به بولیمیا سخت تلاش می کنند تا عادات خود را مخفی نگه دارند. می توانید بعد از هر بار پاکسازی دندان های خود را مسواک بزنید تا مطمئن شوید که هیچ کس بوی استفراغ را در نفس شما حس نمی کند. بیش از ۳۲ درصد از افراد مبتلا به پرخوری عصبی بلافاصله پس از پاکسازی مسواک می زنند.

مسواک شما اسیدهای معده را به اطراف دهان فشار می دهد و احتمال فرسایش را در جلو و کناره های دندان شما افزایش می دهد. و مواد ساینده در خمیردندان با آن اسیدها کار می کنند تا مینای دندان شما را پاک کند.

۳. کاهش بزاق

افراد مبتلا به بولیمیا نسبت به افرادی که پرخوری عصبی ندارند بزاق کمتری تولید می کنند.داروهای ضد افسردگی می توانند جریان بزاق شما را کاهش دهند، همانطور که ورزش اجباری نیز ممکن است. تمیز کردن و مسواک زدن منظم نیز می تواند اوضاع را بدتر کند.

بزاق باکتری ها را خنثی می کند و از پوسیدگی محافظت می کند. دندان های خشک و چسبنده می توانند خیلی سریعتر از دندان های پوشیده شده با بزاق فرسایش پیدا کنند.

۴. رژیم غذایی ضعیف
افراد مبتلا به پرخوری عصبی اغلب به سمت نوشیدنی های شیرین، شیرین و گازدار گرایش پیدا می کنند. این نوشیدنی ها رشد باکتری ها را تشویق می کنند و می توانند مینای دندان شما را بیشتر فرسایش دهند. غذاهای شیرینی که در طول پرخوری می خورید می توانند آسیب بیشتری وارد کنند.

علائم رایج پرخوری عصبی بر مشکلات دندانی

ممکن است بلافاصله متوجه مشکلات دندانی نشوید. اما وقتی به دندانپزشک خود مراجعه کنید، موضوع مشخص می شود.

هنگامی که افراد مبتلا به پرخوری عصبی به دندانپزشک مراجعه می کنند، اغلب موارد زیر را دارند:

  • حفره ها
  • سطوح دندانی فرسوده شده
  • درد دندان
  • سطوح بالای باکتری
  • دهان خشک
  • غدد بزاقی بزرگ شده
  • مشکلات بلع

دندانپزشک شما ممکن است در طول معاینه با شما در مورد بولیمیا صحبت کند. اگر رابطه خوبی با دندانپزشک خود دارید، اکنون زمان آن است که در مورد چالش های سلامت دهان خود صحبت کنید. با هم می توانید مسیری رو به جلو پیدا کنید.

مشکلات دندانی 3

 

آیا آسیب دندان های ناشی از پرخوری عصبی قابل جبران است؟

هر چه پرخوری عصبی شما بیشتر طول بکشد، مشکلات دندانی شما شدیدتر می شود. در میان افرادی که ضایعات به مرکز دندان گسترش یافته است، بیشتر آنها سال ها با پرخوری عصبی زندگی کرده اند. هر چه زودتر مراقبت کنید، دهان شما سالم تر خواهد بود. در حالی که آسیبی که دارید قابل جبران نیست، اما قابل درمان است.

دندانپزشکان از ابزارهایی مانند روکش برای پوشاندن نواحی آسیب دیده دندان استفاده می کنند. روکش‌ها دقیقاً مانند دندان‌های واقعی شما به نظر می‌رسند و می‌توانند شما را از از دست دادن سطح بیشتری برای آسیب جلوگیری کنند.

دندانپزشکان همچنین می توانند برخی ضایعات را پر کنند (همانطور که ممکن است یک حفره را پر کنند) و می توانند از درمان های فلوراید برای کاهش ناراحتی شما استفاده کنند. کار با دندانپزشک می تواند به معنای احساس و ظاهر بهتر باشد.

مهم است که بدانید امید و شفا نه فقط برای دندان های شما، بلکه برای کل خود شما وجود دارد. ترمیم می تواند واقعاً از درون به بیرون اتفاق بیفتد بهتر است شما به دنبال منابع مورد نیاز برای درمان پرخوری عصبی باشید.

سایر مشکلات سلامتی بولیمیا

مشکلات پرخوری عصبی شما به دهان شما محدود نمی شود. افراد مبتلا به پرخوری عصبی به دلیل پرخوری و پاکسازی ممکن است با مشکلات سلامتی زیادی روبرو شوند.

پیامدهای اختلال خوردن می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • حمله قلبی
  • نارسایی کلیه
  • پوکی استخوان
  • عدم تعادل الکترولیت

زندگی با پرخوری عصبی نیز بسیار دشوار است. هنگامی که سعی می کنید عادات خود را مخفی نگه دارید، سلامت روان شما آسیب می بیند.

برای رزرو نوبت ویزیت جهت درمان پرخوری عصبی میتوانید به صفحه رزرو نوبت مراجعه نمایید.

قبل از شروع درمان پرخوری یا پرخوری عصبی میتوانید با

 تهیه برنامه غذایی پرخوری عصبی از اینجا

بمدت دوهفته شروع درمان را امتحان نمایید. این برنامه غذایی تا حدود زیادی پرخوری اولیه را متوقف می کند.

منبع:

https://www.eatingdisorderhope.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا