علائم و نشانه های فیزیکی اضطراب در بدن

از سر تا پا و از درون به بیرون،  اضطراب می تواند تأثیرات فیزیکی زیادی بر بدن داشته باشد. زندگی با اضطراب می تواند به طرق مختلف بر سلامت شما تأثیر بگذارد. علائم فیزیکی اضطراب مانند درد معده، حالت تهوع، و علائم سندرم روده متحرک، اغلب می تواند دلیلی باشند خود را به دلیل اضطراب منزوی کنید و از حضور در جمع اجتناب کنید.

علائم فیزیکی اضطراب

سردرد

سردرد در میان افرادی که اضطراب دارند شایع است. تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که میگرن های اپیزودیک، سردردهای مزمن روزانه به طور قابل توجهی در بین افراد مبتلا به اضطراب بیشتر از افراد بدون اضطراب شایع است.

علائم و نشانه های فیزیکی اضطراب در بدن

برای مدیریت این علامت، ممکن است بخواهید دوش آب گرم یا سرد بگیرید یا به آرامی عضلات خود را ماساژ دهید. تکنیک های مدیریت استرس مانند مدیتیشن نیز می تواند به پیشگیری از سردردهای ناشی از اضطراب کمک کند.

مسائل گوارشی

استرس می تواند هضم را دچار مشکل کند و همچنین باعث نفخ، درد و یبوست شود. اما اضطراب همچنین می تواند هضم غذا را تسریع کند و باعث اسهال شود. علاوه بر این، استرس می تواند شرایط گوارشی مانند زخم معده و سندرم روده تحریک پذیر را بدتر کند.

مشکلات قلبی

هنگامی که احساس اضطراب می کنید، بدن شما به احتمال زیاد به روشی واکنش نشان می دهد که بر سلامت قلب شما تأثیر می گذارد. اضطراب ممکن است با شرایط و علائم قلبی زیر ارتباط داشته باشد

  • ضربان قلب سریع (تاکی کاردی)
  • افزایش فشار خون
  • کاهش تنوع ضربان قلب
  • تپش قلب

کاهش میزان مصرف تنباکو، کافئین و الکل نیز می تواند به طور قابل توجهی علائم قلبی را که با اضطراب احساس می کنید بهبود بخشد.

عملکرد جنسی

کاهش میل جنسی و بیزاری جنسی با اختلالات اضطرابی مرتبط است. اضطراب می تواند حواس را از محرک های شهوانی منحرف کند و برانگیختگی جنسی را مختل کند. این می تواند منجر به مشکل در نعوظ، یا رسیدن به ارگاسم شود.

انرژی کم

از آنجایی که خستگی بسیار ذهنی است، ارتباط بین خستگی و اضطراب به وضوح درک نشده است. با این وجود، تحقیقات نشان می‌دهد که خستگی به طور متوسط تا شدید با شرایط سلامت روان، به ویژه اضطراب و افسردگی مرتبط است.

درد های ناشی از اضطراب

بسیاری از اختلالات درد مزمن در کنار اختلالات اضطرابی غیر معمول نیستند. علاوه بر این، سطوح بالاتری از اضطراب به دردها و دردهای بدن مانند گردن درد مزمن مرتبط است. شما ممکن است با اضطراب زندگی کنید و دردهایی که در ادامه ذکر می شوند را تجربه کنید:

  •  اختلالات اضطرابی از جمله اختلال هراس و اختلال اضطراب فراگیر دلایل نسبتاً شایعی هستند که منجر به درد قفسه سینه می شوند
  • فیبرومیالژیا این یک بیماری مزمن پزشکی است که باعث درد و خستگی گسترده عضلانی می شود و اغلب با اضطراب مرتبط است.
  • کمر درد. برخی تحقیقات نشان داده اند که سطح اضطراب ممکن است در افرادی که کمردرد مزمن را تجربه می کنند بالاتر باشد و اضطراب را به عنوان عاملی که می تواند درد را تشدید کند برجسته می کند.

علائم و نشانه های فیزیکی اضطراب در بدن

مشکلات تنفسی اضطراب

یکی از علائم رایج اضطراب، تنگی نفس یا تنفس سریع است و این می تواند باعث درد شدید قفسه سینه شود که گاهی اوقات با اضطراب رخ می دهد. تحقیقات نشان می دهد که حتی نفس عمیق می تواند تأثیر زیادی بر این علامت داشته باشد. بنابراین اگر در نتیجه اضطراب احساس تنگی نفس می‌کنید، چند لحظه وقت گذاشتن برای تمرین تنفس عمیق می‌تواند تفاوتی ایجاد کند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا