بهترین قرص ترک اعتیاد تریاک چیست؟

تریاک چیست؟

تریاک نوعی ماده افیونی است . مواد افیونی ماده ای است که پیام های درد را بین مغز و بقیه بدن مسدود می کند. این عمل می تواند درد شما را تسکین دهد، اما ممکن است ضربان قلب و تنفس شما را نیز کند کند.

بیشتر مواد افیونی مانند مورفین و کدئین می توانند برای درمان درد استفاده شوند، در حالی که سایر مواد مخدر مانند متادون نیز می توانند برای درمان اعتیاد و مدیریت علائم ترک استفاده شوند.

مواد افیونی برای درمان کوتاه مدت درد متوسط یا شدید، مانند درد پس از جراحی یا جراحت، تجویز می شود. آنها همچنین به افراد کمک می کنند تا درد ناشی از سرطان و بیماری های پایانی را مدیریت کنند.

دو گروه از مواد افیونی وجود دارد: آنهایی که به طور طبیعی ایجاد می شوند و از خشخاش به دست می آیند، مواد افیونی نامیده می شوند – برای مثال تریاک، کدئین، مورفین و هروئین – و آنهایی که به طور مصنوعی ایجاد می شوند، مانند پتیدین و فنتانیل.

چرا باید مصرف تریاک را قطع یا کاهش دهید؟

داروهای ضد درد تجویزی، مانند مواد افیونی، برای برخی افراد ضروری است – اما خطراتی دارد و باید با احتیاط مصرف شوند. مواد افیونی می توانند منجر به وابستگی، مشکلات تنفسی تهدید کننده زندگی و حتی افزایش حساسیت به درد شوند.

تحمل به مواد افیونی ممکن است رخ دهد – به این معنی که ممکن است برای دریافت همان اثر به مقادیر بیشتری از مواد افیونی نیاز داشته باشید. با این حال، با افزایش دوز، خطر عوارض جانبی مضر نیز افزایش می یابد.

حدود ۴ نفر از هر ۵ نفر مبتلا به درد مزمن و غیر سرطانی که مواد افیونی را طولانی مدت مصرف می کنند، حداقل یک عارضه جانبی مضر از مواد افیونی را تجربه خواهند کرد.

مهم است که داروهای خود را به طور منظم با پزشک خود مرور کنید و به کاهش مصرف مواد افیونی خود فکر کنید: به آرامی دوز را تحت نظارت پزشکی کاهش دهید.

علائم ترک اعتیاد مواد افیونی مثل تریاک چیست؟

علائم ترک مواد افیونی عوارض نامطلوبی هستند که در صورت قطع ناگهانی مصرف یا کاهش ناگهانی دوز تریاک یا یک داروی مخدر ایجاد می شوند. همچنین در صورت مصرف داروی دیگری که مانع از کارکرد مواد افیونی می شود، ممکن است بروز کنند.

علائم ترک اعتیاد تریاک می تواند بسیار ناخوشایند باشد و احساس ناخوشایندی در شما ایجاد کند، اما اگر ترک به آرامی و با دقت تحت نظارت پزشکی مدیریت شود، بعید است خطرناک باشد.

شما نباید بدون مشورت با پزشک خود مصرف مواد افیونی خود را قطع کنید.

علائم ترک اعتیاد برای همه مواد افیونی مشابه است و می تواند شامل موارد زیر باشد:

• آبریزش از چشم، آبریزش بینی و عطسه
  • خمیازه کشیدن و خواب آشفته
  • گرگرفتگی سرد و گرم، تعریق
  • احساس اضطراب یا تحریک پذیری
  • میل شدید به مواد افیونی
  • حالت تهوع، استفراغ، اسهال و کمبود اشتها
  • لرزش (لرزش)
  • همچنین ممکن است در هنگام ترک مواد افیونی انواع مختلف درد مانند درد مفاصل، استخوان یا عضله و سردرد را تجربه کنید.
نشانه های ترک تریاک

چه کسی بیشتر احتمال دارد علائم ترک اعتیاد را تجربه کند؟

حتی اگر داروی اپیوئیدی را دقیقاً مطابق با تجویز مصرف کنید، می توانید به آن وابسته شوید و در صورت قطع ناگهانی دوز، علائم ترک را تجربه کنید. علائم ترک می تواند تنها پس از ۲ هفته مصرف منظم مواد افیونی رخ دهد.

با این حال، برخی از عوامل پیش بینی کننده وجود دارند که احتمال علائم ترک اعتیاد را افزایش می دهند، مانند:

• دوز بالا
  • مصرف بیش از ۶ ماه

در صورت وجود دو شرط فوق علائم ترک  اعتیاد اندکی پس از آخرین دوز شما شروع می شود، اگرچه زمان شروع آنها بستگی به اپیوئید و نحوه مصرف شما دارد. علائم ترک تریاک می تواند برای مدت زمان متفاوتی ادامه داشته باشد. باز هم بسته به نوع اپیوئید، نحوه مصرف آن و مدت زمانی که از آن استفاده کرده اید.

به عنوان مثال، اگر به طور منظم از مواد افیونی سریع الاثر (مانند اکسی کدون یا مورفین) استفاده می کنید، احتمالاً علائم ترک را تجربه خواهید کرد – اما این علائم نباید برای مدت طولانی ادامه داشته باشند. اگر یک فرم آهسته رهش از همان دارو را مصرف می کنید، اگر آن را برای مدت طولانی تری مصرف کنید، احتمالاً علائم ترک را تجربه خواهید کرد. در این مورد، اگر علائم ترک را مشاهده کردید، احتمالاً طولانی تر خواهند بود.

اگر برای مدت بسیار کوتاهی به طور متناوب تریاک مصرف کرده اید، بعید است که علائم ترک را تجربه کنید.

ترس از ترک نباید مانع از قطع یا کاهش مصرف مواد افیونی شود. از پزشک خود در مورد کاهش تدریجی دوز داروی افیونی خود بپرسید تا احتمال بروز علائم دشوار ترک را به حداقل برسانید.

برای دریافت نسخه بهترین داروی ترک اعتیاد از اینجا ویزیت روانپزشکی رزرو نمایید

چگونه از علائم ترک مواد افیونی جلوگیری کنید؟

همیشه تحت نظر پزشک داروهای مخدر خود را قطع یا کاهش دهید.

راه هایی برای کاهش علائم ترک و کمک به شما برای احساس راحتی بیشتر وجود دارد. برخی از افراد می توانند با کاهش دقیق و تدریجی دوز خود از علائم ترک به طور کلی جلوگیری کنند.

این فرآیند را Tapering می نامند. پزشک شما با شما همکاری خواهد کرد تا یک برنامه روزانه یا هفته به هفته برای کاهش دوز شما ایجاد کند.

این طرح بستگی به فوریت قطع مصرف مواد افیونی و مدت زمانی دارد که از داروهای مخدر استفاده کرده اید. پزشک شما ممکن است داروهای دیگری را برای کمک به مدیریت علائم ترک مواد افیونی توصیه کند.

چگونه علائم ترک مواد افیونی را درمان کنیم؟

کاهش داروهای مخدر  و تریاک تحت نظارت پزشکی بهترین راه برای جلوگیری از علائم ناخوشایند ترک است. اما اگر علائمی را تجربه کردید، به یاد داشته باشید که موقتی هستند و معمولا خطرناک نیستند. پزشک می تواند به شما در مدیریت آنها کمک کند.

شما می توانید از استراتژی های غیر مبتنی بر دارو برای کمک به مدیریت علائم ترک استفاده کنید. نوشیدن مقدار زیادی آب به شما کمک می کند تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید، که گاهی اوقات ممکن است با ترک مواد افیونی رخ دهد و باعث ایجاد احساس ناخوشایندی در شما شود. درمان‌های ذهن و بدن مانند یوگا، آرامش و مدیتیشن نیز استراتژی‌های مفیدی هستند که بسیاری از افراد هنگام ترک مواد افیونی مفید می‌دانند.

مهم است که به شبکه پشتیبانی خود تکیه کنید – به خانواده و دوستان خود اطلاع دهید که ممکن است در حین ترک مواد افیونی به حمایت بیشتری نیاز داشته باشید.

هر گونه درمان یا استراتژی برای مقابله با علائم ترک را ابتدا با پزشک خود در میان بگذارید.

داروهایی که برای مدیریت ترک مواد افیونی استفاده می شود

برخی از داروها می توانند در مدیریت علائم ترک تریاک و مواد افیونی مفید باشند و این روند را برای شما راحت تر کنند. این داروها شامل موارد زیر است:

کلونیدین
کلونیدین با معکوس کردن برخی از علائم ترک تریاک عمل می کند تا روند را راحت تر کند.

متادون
هنگامی که متادون برای جایگزینی مواد افیونی دیگر استفاده می شود، به کاهش اثرات ترک و کاهش آسیب ناشی از مصرف مواد مخدر کمک می کند.

سایر داروها
برای درمان علائم خاص ترک تریاک می توان از داروهای دیگر استفاده کرد. پزشک ممکن است یک یا چند مورد از موارد زیر را برای شما تجویز کند:

• دیازپام – برای کاهش احساس تحریک پذیری و اضطراب
  • متوکلوپرامید – برای کمک به مدیریت احساس تهوع یا استفراغ
  • داروهای مسکن، مانند پاراستامول، ایبوپروفن یا آسپرین – برای کاهش علائم دردناک مانند سردرد، درد عضلانی و درد مفاصل
  • لوپرامید – برای متوقف کردن یا کاهش اسهال

برای دریافت نسخه بهترین داروی ترک اعتیاد از اینجا ویزیت روانپزشکی رزرو نمایید

پرسش های خوانندگان وبسایت در مورد ترک اعتیاد:

۱.قرص آسپرین برای ترک اعتیاد خوبه؟

آسپرین در گروهی از داروها به نام سالیسیلات ها قرار دارد. این دارو با توقف تولید برخی از مواد طبیعی که باعث تب، درد، تورم و لخته شدن خون می شوند، عمل می کند. آسپرین یک ضد التهاب است که برای موارد زیر تجویز می شود:

• تسکین علائم بیماریهای روماتیسمی مانند آرتریت روماتوئید (آرتریت ناشی از تورم پوشش مفاصل)، استئوآرتریت (آرتریت ناشی از تجزیه پوشش داخلی مفاصل)، لوپوس اریتماتوز سیستمیک (شرایطی که در آن سیستم ایمنی بدن به مفاصل حمله می‌کند)
  • آسپرین بدون نسخه برای کاهش تب و تسکین دردهای خفیف تا متوسط ناشی از سردرد، دوره های قاعدگی، آرتریت، دندان درد و دردهای عضلانی استفاده می شود.
  • آسپرین بدون نسخه همچنین برای جلوگیری از حملات قلبی در افرادی که در گذشته حمله قلبی داشته اند یا آنژین دارند (درد قفسه سینه که زمانی رخ می دهد که قلب اکسیژن کافی دریافت نمی کند) استفاده می شود.
  • آسپرین بدون نسخه همچنین برای کاهش خطر مرگ در افرادی که حمله قلبی را تجربه کرده اند یا اخیراً تجربه کرده اند استفاده می شود.
  • آسپرین بدون نسخه همچنین برای جلوگیری از سکته های مغزی ایسکمیک (سکته های مغزی که زمانی اتفاق می افتد که یک لخته خون جریان خون را به مغز مسدود می کند) یا سکته های کوچک (سکته های مغزی که زمانی که جریان خون به مغز برای مدت کوتاهی مسدود می شود رخ می دهد) استفاده می شود.
  • آسپرین همچنین در ترکیب با سایر داروها مانند آنتی اسیدها، مسکن‌ها و داروهای سرفه و سرماخوردگی موجود است.

قرص آسپرین برای ترک اعتیاد ممکن است صرفا در کاهش دردهای عضلانی متعاقب ترک تریاک یا هروئین موثر باشد. قرص آسپرین بجز در کاهش درد در مسائلی مانند کاهش ولع به مواد مخدر تاثیری ندارد و استفاده بیش از چند روز آن بعنوان داروی ترک اعتیاد توصیه نمی شود.

مصرف قرص آسپرین برای ترک اعتیاد در کسانی که خطر خونریزی های داخلی دارند مانند افراد مبتلا به زخم معده یا سابقه سکته های خونریزی دهنده ممنوع است. همچنین مصرف قرص آسپرین در کودکان ممکن است موجب ایجاد یک بیماری خطرناک به نام سندروم ری شود.