اختلالات خوردن و ۳ نکته برای گذراندن تعطیلات

به‌عنوان یک فرهنگ، ما اغلب حول غذا به هم متصل می‌شویم و فصل تعطیلات به‌عنوان نمونه بارز این امر است. با نزدیک شدن به پایان زمستان و عید نوروز، ما با تبلیغات زیادی از رژیم های غذایی تغذیه سالم و ناسالم روبه رو می شویم. علاوه بر پیام‌های فرهنگی ناسالم در مورد غذاهای «خوب» و «بد» که به‌ویژه در روزهای تعطیل برجسته است، افراد ممکن است استرس‌های محیطی ناشی از قضاوت اطرافیان را نیز تجربه کنند.

فصل تعطیلات می تواند برای همه استرس زا باشد، اما برای افرادی که در حال بهبودی از یک اختلال خوردن هستند، می تواند لایه ای از چالش ها وجود داشته باشد.

در زیر نکاتی برای گذراندن تعطیلات زمانی که در دوران نقاهت از اختلال خوردن هستید، آورده شده است:

۱- از قبل برنامه ریزی کنید.

به خصوص، برای کسانی که در مراحل اولیه بهبودی از یک اختلال خوردن هستند، اضطراب ابنکه در تعطیلات چه بخورید یا نخورید می تواند شدید باشد. شما می توانید از قبل برنامه ای  تنظیم کنید که چگونه مکالمات دشواری که جنبه غذایی دارند و در مورد غدا هستند را مدیریت کنید، تا حدی اضطراب را کاهش دهید. اجازه ندهید اختلال خوردن شما تصمیم بگیرد که چگونه غذا را در تعطیلات مدیریت کنید. اگر صدای اختلال خوردن شما هنوز بسیار قوی است، با یک متخصص درمان تماس بگیرید تا بتواند به شما در ارائه یک برنامه کمک کند.

علاوه بر این، تعیین مرزهای خود در رابطه با بهبود اختلالات خوردن می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، اگر شخصی شروع به صحبت در مورد آخرین رژیم غذایی خود در هنگام غذا کرد، تصمیم گیری در مورد نحوه مدیریت این وضعیت می تواند مفید باشد. ممکن است تصمیم بگیرید که از آنها بخواهید از صحبت در مورد رژیم غذایی خودداری کنند، یا می توانید برای لحظه ای  عذرخواهی کنید و آن جا را ترک کنید. وقتی در لحظه غرق در اضطراب هستید، ممکن است انتخاب‌هایی که از بهبودی شما حمایت می‌کنند دشوارتر باشد. بنابراین فکر کردن  و از قبل برنامه داشتن در مورد اینکه چگونه با مسائل برخورد کنید، شما را قادر می سازد تا مطمئن شوید که انتخاب های شما با هدف شما برای رهایی از اختلال خوردن مطابقت دارد.

۲. یک تیم پشتیبانی استخدام کنید.

شما نباید به تنهایی با اختلال خوردن خود مبارزه کنید. بسیار مهم است که حداقل یک نفر را داشته باشید که اگر در طول تعطیلات احساس کردید نیاز به حمایت دارید، می توانید به او مراجعه کنید. قبل از اولین وعده غذایی یا رویداد بزرگ تعطیلات، توصیه می‌کنم فهرستی از افرادی تهیه کنید که اگر احساس می‌کنید کلافه یا مستاصل شده‌اید، می‌توانید با آنها تماس بگیرید. این افراد می توانند شامل دوستان، یک فرد مهم، اعضای خانواده، یک مربی یا شاید یکی از اعضای تیم درمان شما باشند.

۳. سعی کنید تمرکز خود را به جنبه های دیگر تعطیلات معطوف کنید.

هنگامی که با اختلال خوردن دست و پنجه نرم می کنید، ذهن شما معمولاً در بیشتر مواقع در درگیر غذا است. بعد از اینکه برنامه ای مبتنی بر بهبودی برای نحوه رسیدگی به غذا ارائه کردید، به چیزهای دیگری فکر کنید که می توانید در مورد تعطیلات منتظر آنها باشید برای مثال دورهمی ها، طبیعت گردی و…

در نهایت، همانطور که برای رویارویی با تعطیلات آماده می‌شوید، سعی کنید خود را در حال لذت بردن از داشتن مکالمه عالی و دورهمی ها تجسم کنید. علاوه بر این، اگر قبل از تعطیلات به کمی انگیزه اضافی نیاز دارید، من شما را تشویق می کنم که یک نامه «خداحافظ» برای اختلال خوردن خود بنویسید. یکی دیگر از تمرین‌های مفید می‌تواند نوشتن فهرستی از وضعیت زندگی شما در صورت بهبودی در ۱۰ سال آینده باشد. هیچ کس اختلال خوردن را انتخاب نمی کند، اما شما می توانید برای بهبودی تلاش کنید، هیچ وقت دیر نیست.

قبل از شروع درمان پرخوری یا پرخوری عصبی میتوانید با

 تهیه برنامه غذایی پرخوری عصبی از اینجا

بمدت دوهفته شروع درمان را امتحان نمایید. این برنامه غذایی تا حدود زیادی پرخوری اولیه را متوقف می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا