اختلالات خوردن در صورت بروز افسردگی چطور درمان می شود؟

آیا افسردگی می تواند منجر به اختلال در خوردن شود؟ 

اختلالات خوردن به سلامت روان مربوط است. درمان اختلالات خوردن ممکن است دشوار باشد، به خصوص اگر فردی به طور همزمان شرایط سلامت روان دیگری را تجربه کند. برخی از افراد با افسردگی و اختلال خوردن سروکار دارند. این شرایط می توانند همدیگر را تشدید کنند و اغلب به هم مرتبط هستند. در این مقاله به اختلالات خوردن در صورت بروز افسردگی چطور درمان می شود؟ می پردازیم.

افسردگی چیست؟

افسردگی یک بیماری روانی است که می تواند باعث اختلال قابل توجهی در زندگی افراد شود. فرد مبتلا به افسردگی ممکن است برای بهبود عملکردش در روابط اجتماعی یا محیط های آموزشی یا کاری تلاش کند. افسردگی با احساس غم گاهی متفاوت است. علائم و نشانه های افسردگی عبارتند از:

  • تحریک پذیری یا عصبانیت
  • کناره گیری یا گوشه گیری از دوستان یا خانواده
  • کمبود انرژی یا خستگی مزمن
  • احساس ناامیدی، درماندگی، بی ارزشی یا گناه
  • از دست دادن علاقه یا لذت به فعالیت هایی که قبلا لذت بخش بودند
  • تغییر در اشتها، مانند خوردن بیشتر یا کمتر از حد معمول. این می تواند منجر به افزایش یا کاهش وزن شود
  • افکار یا رفتارهای خودکشی
  • مشکل در تمرکز
  • مشکل خواب ماندن یا خواب زیاد

این علائم باید حداقل دو هفته طول بکشد تا افسردگی یک فرد تشخیص داده شود. برخی از این علائم، به ویژه تغییرات در الگوهای غذایی، ممکن است با علائم اختلال خوردن همپوشانی داشته باشند. با این حال، این شرایط بسیار متفاوت است.

برای دیدن دیگر مقالات در زمینه اختلالات خوردن و بیماری های مرتبط با آن اینجا کلیک کنید

آیا ارتباطی بین افسردگی و اختلالات خوردن وجود دارد؟

بین افسردگی و اختلالات خوردن ارتباط وجود دارد. با این حال، محققان و متخصصان اختلال خوردن به طور کامل نمی‌دانند که چرا این دو بیماری با هم مرتبط هستند.

افرادی که افسردگی شدیدتری دارند ، بیشتر با علائم اختلال خوردن دست و پنجه نرم می کنند. این امر به ویژه برای جوامعی که در حال حاضر در معرض خطر بالای اختلالات خوردن هستند، عمدتاً نوجوانان زن و بزرگسالان جوان صادق است.

آیا افسردگی می تواند منجر به اختلال خوردن شود؟

نمی توان گفت چه چیزی باعث اختلال در خوردن می شود. تحقیقات نشان دهد که عوامل محیطی، ژنتیکی و روانی خطر ابتلا به اختلال خوردن را افزایش می دهد.

با این حال، افسردگی یکی از شایع ترین معظل در سلامت روانی است که افراد مبتلا به اختلالات خوردن آن را تجربه می کنند. محققان بر این باورند که اگر فردی از رفتارهای غذایی نامنظم به عنوان راهی برای مقابله با احساسات منفی استفاده کند، قطعا افسردگی می‌تواند منجر به اختلال در غذا خوردن شود.

اگر فردی دارای اختلال خوردن و افسردگی است، مهم است که برای هر دو به دنبال درمان باشد. اگر راهی برای مقابله با احساسات ناراحت کننده وجود نداشته باشد، افسردگی درمان نشده و می تواند منجر به عود بیماری شود.

همچنین مهم است که تفاوت بین اختلال خوردن و اختلال خوردن قابل تشخیص را در نظر بگیرید. فرد مبتلا به افسردگی ممکن است اختلال در غذا خوردن داشته باشد، مانند کم خوردن به دلیل از دست دادن اشتها.

این با فردی که افسرده است و خیلی کم غذا می خورد تا به عنوان راهی برای کنار آمدن با غمگینی باشد، متفاوت است. در حالی که افسردگی و اختلالات خوردن می توانند به یکدیگر تغذیه کنند، اما متفاوت هستند.

گزینه های درمانی برای افسردگی و اختلالات خوردن چیست؟

مراکز درمانی وجود دارد که هر دو بیماری را همزمان درمان می کنند. همزمانی به این معناست که شخصی دو حالت را همزمان دارد. اگر دچار اختلال خوردن و افسردگی هستید، مهم است که هر دو را همزمان درمان کنید.

درمان بستگی به شدت افسردگی و اختلال خوردن دارد. راه های درمان عبارتند از:

  • بستری: منظور از درمان بستری شدن در محیط بیمارستان است. این گزینه درمانی معمولا کوتاه مدت است. فردی که دارای اختلال خوردن و افسردگی همزمان است، اگر بدون نظارت یا مراقبت پزشکی ۲۴ ساعته نباشد، ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد. به عنوان مثال، فردی که به طور فعال قصد خودکشی دارد می تواند از نظارت پزشکی و مراقبت های ویژه بهره مند شود.
  • اقامتی: درمان اقامتی مراقبت های ۲۴ ساعته را ارائه می دهد، اما شدت کمتری نسبت به بیمارستان دارد. درمان اقامتی بسیار ساختار یافته است و هر جنبه ای از روز به بخشی از درمان می پردازد.
  • سرپایی : برنامه های سرپایی معمولاً چندین ساعت در روز و چندین روز در هفته انجام می شود. اگر از حمایت اجتماعی زیادی برخوردار هستید و برای ایمن ماندن یا ادامه پیشرفت در مسیر بهبودی خود به مراقبت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته نیاز ندارید، مراکز درمان سرپایی ممکن است برای شما مناسب باشند.
  • بستری شدن ساعتی در بیمارستان: یک PHP شامل افرادی می شود که در خانه زندگی می کنند و برای درمان ۵ روز در هفته و هر روز ۶ تا ۱۱ ساعت در برنامه درمانی شرکت می کنند.
  • درمان سرپایی توسط درمانگر: به ارائه دهندگانی اطلاق می شود که به طور منظم بیماران را ملاقات می کنند، اما معمولاً فقط یک بار در هفته. به عنوان مثال، یک درمانگر سرپایی یا متخصص تغذیه ثبت شده ممکن است فقط یک بار در هفته یا هر دو هفته یکبار شما را ملاقات کند.

هر مرکز درمانی متفاوت است. اگر به دنبال درمان افسردگی و اختلال خوردن هستید، مطمئن شوید که آیا مرکز درمانی قادر به درمان هر دو بیماری است یا خیر. برخی از مراکز درمانی قادر به انجام این کار نیستند، بنابراین حتما بپرسید. همچنین می‌توانید در مورد نحوه برخورد یک مرکز درمانی یا ارائه‌دهنده این درمان ها چگونه است.

منبع: can depression lead to an eating disorder

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا